LarsFromasj Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det mulig å bruke stekeovnen til å varme opp plexien for så å bøye? Har hørt om det. Isåfall, hvor lenge og hvor mange grader? Er den elastisk lenge, så jeg rekker å ta den ut og bøyde den til? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 vet ikke hvor lenge.. men du må passepå at den ikke ligger for lenge.. om du kjøper lexan kan du bøye uten å varme opp.. selv om dette er mye dyrer også da.. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 nemlig. Blir plexi... kanskje bedre å bruke varmepistol egentlig. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 En hårføner med mange Watt er å anbefale Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Lagde meg en mal av tre som hadde den bøyen jeg var ute etter og monterte plexien fast i ene enden av denne , så varmet jeg den med en varmepistol til den kunne formes etter malen, satte den så fast i andre enden og lot den stå til neste dag , Ble helt perfekt det . Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Lagde meg en mal av tre som hadde den bøyen jeg var ute etter og monterte plexien fast i ene enden av denne , så varmet jeg den med en varmepistol til den kunne formes etter malen, satte den så fast i andre enden og lot den stå til neste dag , Ble helt perfekt det . det er en kjempe ide! men det er jo litt mer arbeid, men får sikkert ett bra resultat. (snekker'n: hvorfor ny avatar ? var så lett å finne deg igjen med den gamle ) Endret 10. desember 2004 av kverna Lenke til kommentar
Empty Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har hørt at Lexan har en stygg tendens til å sprekke hvis du prøve å bøye det, stemmer det ? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Kanskje ikke så dumt. Det jeg tenkte på var å bøye den rundt et rør eller noe. Skal være ca. 110 - 120 grader bøy på den. Men kan jo alltids sjekke ut din metode. Krever litt forberedelser da men... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 jeg skal prøve å bøye plexi (?) ifra et cd cover etter musa i dag, hvis det går, så kan jeg si alt jeg gjorde, hvis det ikke går, så kan jeg si hva som ikke gikk... Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Har hørt at Lexan har en stygg tendens til å sprekke hvis du prøve å bøye det, stemmer det ? Lexan kan du bøye så mye du vil UTEN at det brekker. Lexan er jo tross alt kjent for å være skuddsikkert Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 jeg skal prøve å bøye plexi (?) ifra et cd cover etter musa i dag, hvis det går, så kan jeg si alt jeg gjorde, hvis det ikke går, så kan jeg si hva som ikke gikk... Vanlig polyentenesterellervinylklorid plast ja Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Lagde meg en mal av tre som hadde den bøyen jeg var ute etter og monterte plexien fast i ene enden av denne , så varmet jeg den med en varmepistol til den kunne formes etter malen, satte den så fast i andre enden og lot den stå til neste dag , Ble helt perfekt det . det er en kjempe ide! men det er jo litt mer arbeid, men får sikkert ett bra resultat. (snekker'n: hvorfor ny avatar ? var så lett å finne deg igjen med den gamle ) Ny avatar ,vel det er jo snart jul og hadde tenkt å ha en nisse ,men så var det så mange som hadde det ,derfor ble det Troll , nisser og troll vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå