BlaZteR32 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har en pc liggenes... speccs: Abit Hovedkort 2x 40gb hdd amd athlon xp, rundt 2 ghz.. 512ddr Når jeg starter den så fungerere det bra.. Alle vifter går , harddiskene også. Den teller ram og teller 524 OK. Etter det kommer det noe med memory cach (under ram tellinga) 200. Den bare står der hele tiden. Nekter og gå videre til og søke etter hdd`er. Jeg finner hdd`ene i bios. Vær så snill og svar på post`en her. Det haster.. Endret 12. desember 2004 av blacktower Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kjør memtest da, så får du sjekka rammen for error. Klarer du å starte Win? Hvis du har to ram brikker, prøv å start med bare en, prøv med begge. Hvis du har klokket må du stille tilbake til vanlige innstillinger. Lenke til kommentar
BlaZteR32 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ram`en funker i min andre pc.. og det står jo OK bak etter den har telt. Men står helt stille etter det. Cpu er underklokket tror jeg.. Har bare 1 ram brikke. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvis harddiskene er P-ATA, sjekk om master/slave instillingene på diskene er som det skal være. (Bruk jumperen bak på disken til å stille den ene til master og den andre til slave). Gjelder i hovedsak om diskene står på samme kabel. Virker som om du finner HD, men hvordan finner du dem hvis hovedkortet aldri kommer forbi deteksjonen av dem? Uansett, så er vel det jeg skrev ovenfor et skudd i blinde hvis du finner dem. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Endret emnefeltet til noe meningsfylt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå