Gå til innhold

Problemer med wireless nettverkskort

Anbefalte innlegg

Har i det siste opplevd problemer med å koble meg på nett. Har nettverkskort av typen Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Vanligvis har det bare vært å trykke på hurtigknappen for å komme på nett. Det har riktignok tatt litt tid, opptil 1 minutt (ser at flere på forumet har opplevd det).

De siste dagene har det imidlertid vært vanskelig å koble til. Får ikke kontakt med trådløs router. Har funket etterhvert når jeg prøver å koble til flere ganger og noen ganger nå jeg velger "repair" ved å høyreklikke på ikonet for wireless network. Intet galt med router e.l da andre pc-er kobles opp uten problemer.

Er dessuten litt usikker på om kortet styrer seg selv eller om det styres av windows. Tipper på det første. Finner f.eks. ingen tilgjengelige nettverk ved å høyreklikke på ikonet for wireless network og velge "view available wireless networks", men finner det ved å gå inn og søke in instillingene for kortet.

Har lurt på om det kan være lurt å laste ned ny driver til kortet e.l. Synes det er litt vanskelig å finne ut hvor jeg i så fall skal gjøre det.

Har forøvrig en Aopen 1557G og kjører XP med SP2.

Driver date: 02.01.2004

Driver version 8.0.12.9000

Håper noen har tips til hva jeg kan gjøre. Skjønner meg ikke allverdens godt på dette her.. :dontgetit:

Endret av Nocebo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanligvis har det bare vært å trykke på hurtigknappen for å komme på nett. Det har riktignok tatt litt tid, opptil 1 minutt (ser at flere på forumet har opplevd det).

Viss du laster ned og installerer den siste versjonen av "Launch Manger"

fra Aopen - så slepper du dette problemet...

Lenke til kommentar

Styringen av trådløs tilkobling har blitt mye bedre i SP2, selv om intel sin løsning fungerte veldig godt fra før. Jeg foreslår at du huker av for å la windows styre det trådløse, og passer på å ha nyeste drivere. Det er mye kompabilitetsproblemer med trådløse nett, og uansett hvor bra det fungerer, hender det at det går på trynet. Intel er dog noe av det letteste å ha med å gjøre, da disse stort sett fungerer med det meste. Jeg får problemer en gang i blandt, men med restart av enten pc eller router (dårlig router for tiden, bare midlertidig), så fungerer det glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...