Hr. Strert Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har i det siste opplevd problemer med å koble meg på nett. Har nettverkskort av typen Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Vanligvis har det bare vært å trykke på hurtigknappen for å komme på nett. Det har riktignok tatt litt tid, opptil 1 minutt (ser at flere på forumet har opplevd det). De siste dagene har det imidlertid vært vanskelig å koble til. Får ikke kontakt med trådløs router. Har funket etterhvert når jeg prøver å koble til flere ganger og noen ganger nå jeg velger "repair" ved å høyreklikke på ikonet for wireless network. Intet galt med router e.l da andre pc-er kobles opp uten problemer. Er dessuten litt usikker på om kortet styrer seg selv eller om det styres av windows. Tipper på det første. Finner f.eks. ingen tilgjengelige nettverk ved å høyreklikke på ikonet for wireless network og velge "view available wireless networks", men finner det ved å gå inn og søke in instillingene for kortet. Har lurt på om det kan være lurt å laste ned ny driver til kortet e.l. Synes det er litt vanskelig å finne ut hvor jeg i så fall skal gjøre det. Har forøvrig en Aopen 1557G og kjører XP med SP2. Driver date: 02.01.2004 Driver version 8.0.12.9000 Håper noen har tips til hva jeg kan gjøre. Skjønner meg ikke allverdens godt på dette her.. Endret 9. desember 2004 av Nocebo Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jeg har hørt fra psdata.no at SP2 og trådløst nettverk kan ha konflikter. Hadde du problem med trådløst nettverk med SP1 også? Endret 9. desember 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hadde ikke problemer med SP1, men fikk knapt nok testet trådløst nettverk før jeg installerte SP2, så det er litt vanskelig å si om det er årsaken.. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ser ut til å være samme som whitebox - 1557G. Drivere finnes her: http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...ivere%5CCL+1557 Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hmmmm... Er nok samme sak ja, men finner ingen aktuell driver der.. Lenke til kommentar
pigalom Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvis du går inn på intel.com så finner du driver som er gitt ut i november der for ditt trådløse kort Lenke til kommentar
pigalom Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har også hørt at det er bedre å la ditt trådløse kort administrere den trådløse tilkoblingen. Lenke til kommentar
ruskin Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei Hva slags router har du? Jeg har en D-link router, og måtte oppgradere firmware for at den skulle funke ok med intel 2200. Etter oppgradering har det ikke vært en feil. Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Har tatt en titt på intel.com, men synes det er vanskelig å finne riktig download. Versjonen jeg har er altså: "Driver version 8.0.12.9000" Hvordan kan jeg bestemme at det trådløse kortet administrerer den trådløse tilkoblingen? Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Routeren heter Smc 2804 wbr. Har ikke no' greie på det her -f.eks. ikke hva D-link router er... Lenke til kommentar
jornln Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Vanligvis har det bare vært å trykke på hurtigknappen for å komme på nett. Det har riktignok tatt litt tid, opptil 1 minutt (ser at flere på forumet har opplevd det). Viss du laster ned og installerer den siste versjonen av "Launch Manger" fra Aopen - så slepper du dette problemet... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Styringen av trådløs tilkobling har blitt mye bedre i SP2, selv om intel sin løsning fungerte veldig godt fra før. Jeg foreslår at du huker av for å la windows styre det trådløse, og passer på å ha nyeste drivere. Det er mye kompabilitetsproblemer med trådløse nett, og uansett hvor bra det fungerer, hender det at det går på trynet. Intel er dog noe av det letteste å ha med å gjøre, da disse stort sett fungerer med det meste. Jeg får problemer en gang i blandt, men med restart av enten pc eller router (dårlig router for tiden, bare midlertidig), så fungerer det glimrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå