Whiteshit Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har ei veninne som skal ha seg cd-brenner eller dvd-brenner til laptopen sin. Har fint lite peiling på laptop og korleis en skrur i dei. Noken som har noke å anbefale til ho? Det funker sikkert fint med en cd-brenner. Trur egentlig ikkje ho trenger dvd. Er det greiast og billigast å kjøpe en ekstern brenner? Med tanke på at kompetansen på å skru på en laptop ikkje er så stor? eller er dette ikkje noke heksekunst? Husker for øvrig ikkje merket på den bærbare maskina. Men kan sikkert klare å grave det fram om det er nødvendig. Dette bør jo også sjølsagt bli billig. Ikkje nødvendigvis det billigaste, men det trenger ikkje å vere plukka fra øverste hylle. Håper noken kan hjelpe til å plukke ut et bra produkt som funker. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Noen bærbare maskiner er det lett å skifte optisk stasjon på, men på mange av dem er det vanskelig. I tillegg er slike deler dyre og du bryter sikkert garantien hvis du åpner maskinen. Anbefaler en ekstern stasjon. Siden hun ikke har cd brenner innebgyd i CD/DVD-ROM'en sin så går jeg utifra at det er en forholdsvis gammel maskin og derfor ikke har USB2 eller firewire heller? Du får billige eksterne CD brennere for under 1000 lappen, og DVD brennere fra ca 1500-2000 kroner tror jeg. Men hvis hun ikke har USB2 eller firewire så bør hun nok også kjøpe USB2/firewire PCMCIA kort. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det er normalt sett ganske enkelt å skifte optisk drev selv. Hadde kanskje hjulpet litt dersom du visste merket på maskin, specs osv. Det hadde kanskje også vært greit å vite om det er nødvendig med DVD brenner eller ikke. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Trur vi kan droppe dvd temaet då...skal sjå om eg klarer å grave fram maskin typen i løpet av kort tid. Trur ikkje det er ei skikkelig gammal maskin det her, men heller ikkje en av dei eldste. Den har 128 ram. Det veit eg. Ho lurte på om det gikk an å kjøpe ekstra ram til maskina også, men då må du jo inn å skru, og det trur ikkje eg har kompetanse til på en bærbar. Edit: lite sidespørmål: Kan ho ha ekstern cd-brenner uten usb 2.0 ? Eller vil forskjellen i tid vere ekstrem? Endret 9. desember 2004 av Whiteshit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå