Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best?

Anbefalte innlegg

Det beste kortet du får for ->3000,- kr er vel GeForce4 Ti4400 128mb. Om det skal være levert fra Asus, Creative, Abit er opp til deg selv.......!

Bruk prisguiden øverst på denne sida til HW til å finne billigste webshop :wink:

(Jeg går for Abit-kortet til 2589,-) :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

(I alle Geforce2 MX kortene) , minnen er er en RD-Ram standard, i GeForce 4 derimot brukes det en RDR- Ram, som er mer framtidssiktet. Ikke se på prisen. Det er et bra kort!

BAre får å få en ting helt klart.

RD-Ram og RDR-Ram er akkurat det samme, bare litt forskjellig forkortelser (om ikke jeg tar så veldig feil)

Og Jeg må skuffe deg, du vil neppe finne noe sånnt på et Geforce kort, værken MX eller Ti kortene.

RD/RDR-Ram blir Produsert av Ram leverandøren Rambus.

Rambus lager ram på en litt anderledes måte en hva konkurentene gjør.

Noe som resulterer i bedre ytelse, men det koster dog også en haug med penger (om man skal tro normen)

Jeg tror at Geforce2 MX kortene utnytter SD-Ram, selvfølgelig finnes det versjoner med DDR-Ram på, men de er litt mere sjeldene, f.eks. Noen av Creatives kort.

Geforce4 bruker heller ikke minne fra Rambus, men DDR-Ram for det jeg vet, om jeg ikke tar helt feil så tror jeg at Geforce3 var 100% DDR-Ram, med untak av 128MB versjonen av Geforce3 Ti200, hvor man ville få vekk litt av SD-Ram lagrene.

(tror jeg)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 22:32, Zitoz skrev:

Quote:

(I alle Geforce2 MX kortene) , minnen er er en RD-Ram standard, i GeForce 4 derimot brukes det en RDR- Ram, som er mer framtidssiktet. Ikke se på prisen. Det er et bra kort!

BAre får å få en ting helt klart.

RD-Ram og RDR-Ram er akkurat det samme, bare litt forskjellig forkortelser (om ikke jeg tar så veldig feil)

Og Jeg må skuffe deg, du vil neppe finne noe sånnt på et Geforce kort, værken MX eller Ti kortene.

RD/RDR-Ram blir Produsert av Ram leverandøren Rambus.

Rambus lager ram på en litt anderledes måte en hva konkurentene gjør.

Noe som resulterer i bedre ytelse, men det koster dog også en haug med penger (om man skal tro normen)

Jeg tror at Geforce2 MX kortene utnytter SD-Ram, selvfølgelig finnes det versjoner med DDR-Ram på, men de er litt mere sjeldene, f.eks. Noen av Creatives kort.

Geforce4 bruker heller ikke minne fra Rambus, men DDR-Ram for det jeg vet, om jeg ikke tar helt feil så tror jeg at Geforce3 var 100% DDR-Ram, med untak av 128MB versjonen av Geforce3 Ti200, hvor man ville få vekk litt av SD-Ram lagrene.

(tror jeg)

hmm...

Det står at Geforce ti200 128mb er DDRRAM

Litt rart hvis det ikek er det

Se på PSData

Lenke til kommentar

ehh....meningen var liksom å skrive noe helt meninsløst , for å vise min forakt for slike unødvendige topics. Jeg vet godt hva slags minne det er på GeForce kort...bare så det er klart.Dere tok det bare litt for seriøst...

Lenke til kommentar

Hei.

For max 3000 spenn i dag ville jeg gått for et GeForce4 Ti4400 eller toppmodellen til ATI; Radeon8500. Hvilket kort du velger avhenger litt av hva du skal bruke det til.

GeForce er typiske spillkort, mens ATI er mer anvendelig hvis du bruker f.eks. 3D modellering, og vanlige 2D bilderedigerings programmer. Det ryktes også at ATI har generelt bedre TV ut og inn, men om dette ikke er noe du bryr deg om så er GeForce kortene et bra valg.

Jeg har selv valgt å gå for et MSI GeForce4 Ti4400, men vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe det. Det viktigste for meg var TV inn og ut, samt bra ytelse i forhold til pris. Overklokking er ikke spesielt viktig, og jeg vet at vifta på MSI kortene kan bråke en del. Skulle det bli en mulighet for at jeg vil overklokke kan jeg alltids slenge på noe arctic silver 3 og noen heatsinks på RAM'en, men jeg tror ikke dette blir aktuelt i første omgang. Andre muligheter for meg, produsentmessig, var Asus, Abit og Gainward.

Asus ville jeg ikke ha pga at kabler ikke følger med, samt det var ikke TV inn. Samme gjalt Abit, og da satt jeg igjen med Gainward. Jeg har ennå ikke helt bestemt meg, egentlig, men jeg tror jeg velger å gå for MSI, mest pga ryktet de har ang stabile kort. Med Gainward kortene får man i tillegg mye extra greier jeg ikke trenger, så...

Jeg kan heller poste på nytt når jeg har bestilt og fått kortet jeg vil ha, ang hvordan kortet oppfører seg.

Mvh

ArneM

[EDIT]: For en meget bra test på Ti4400 og Ti4600 kort se denne artikkelen

DigitalOverride

"Angelheaded hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night"

- Ginsberg

[ Denne Melding var redigert av: DigitalOverride på 2002-06-02 23:04 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...