kammiz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 jeg rakk å få en av dagens julekalendertilbud på hw.no som fortsatt var på lager.. nemlig denne: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11242&side=1 det jeg funderer på er altså at det står i oppsummeringen at den har god fargegjengivelse til å være TN-basert.. betyr dette at TFT, som jeg har skjønt er den andre teknologien, er mye bedre? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 TFT er betegnelsen som brukes på skjermer med aktiv matrise. I all hovedsak kan vi dele denne gruppen opp i tre panelteknologier: TN - rask på svart/hvit, men dårlig innsynsvinkel og fargedybde VA - Tregt, men overlegen fargedybde (IPS er egentlig på høyde nå) IPS - ikke like raskt som TN, men like raskt på alle farger, god fargedybde og innsynsvinkel Alle tre er TFT-skjermer Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) hmm.. tror jeg forstår deg.. TN er vel den mest brukte teknologien da, innen TFT ? er alle LCD TFT ? edit: bare jeg som misforstår ting.. hehe Endret 9. desember 2004 av kammiz Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ikke alle LCD-er er TFT nei, men de fleste dataskjermer (alle?) idag hører til denne gruppen. Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 jeg bare fikk inntrykk av at det var noe negativt med TN, siden det sto at skjermen var bra til å være TN.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ja, i bildevisning er TN det dårligste anelet Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hva er best av NEC 1770NX og EIZO L550 ? jeg så på den testen av 9 stk skjermer som dere har gjort, hvordan ville NEC skjermen gjort seg i den testen? jeg forstår at den ble valgt bort fordi den var dyrere? er NEC 1770NX et godt kjøp til rundt 3000 kr eller er det noe annet du heller ville kjøpt? Er det TN det går i når det gjelder så "billige" skjermer? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Slik jeg husker NEC-en ville den vunnet testen. Vil ikke si det sikkert, da jeg ikke fikk målt de opp mot hverandre, men jeg har bare gode minner fra NEC-en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå