Gå til innhold

mine første blandede erfaringer med Firefox

Anbefalte innlegg

sitter her med Firefox..

selve nettleseren virker bra, meget bra. ting skjer raskt og jeg får en fin følelse av responsen til Firefox, men.. ting er ikke helt som jeg liker det allikevel.

etter å ha vært en traust Mozilla bruker for mer en ett år så har jeg fått det for meg at to ting er Viktige i en nettleser og det er Modern Grey skinnet til mozilla og autofind, finn tekst/ord mens jeg skriver. det første kravet går det kanskje ann å gjøre noe med (jeg har ikke lykkest med det enda endog jeg har skinnet for V1.0 men samme pokkern hvor mye jeg prøver så får jeg ikke installert det), men nummer to. ikke pokkern om firefox vil være med på leken. litt rart egentlig hvor viktige vanesaker blir ved bytte men dette er en funksjon jeg virkelig trenger og bruker hver eneste dag. jeg åpner en nettside som er ca 5-10 sider lang, inni den siden inneholder det to linjer med informasjon jeg trenger og isteden for å skumme over og prøve å finne det manuelt så taster jeg ganske enkelt på tastaturet begynnelsen på det ordet/tallet jeg 'vet' de to linjene jeg trenger inneholder. poof og jeg er framme, stemmer det ikke helt, F3 og neste..

i Firefox så må man trykke ctrl-s for å få en ny statusbar-linje som tar opp ekstra plass på siden og den har fem knapper og en liten tekstboks, og den eneste gangen 'autofind' virker er når markøren står i den lille tekstboksen, lett malplassert nede i venstre hjørne. dette vil tilsi at viss jeg markerer tekst og kopierer den så må jeg enten trykke ctrl-s igjen eller bruke musen og trykke inni den lille boksen igjen. i tilfellet jeg ikke vil ha den søkelinjen lengre så må jeg enten trykke på ESC eller bruke musen og trykke på X'en helt nede i venstre hjørne.. for ett styr! i mozilla var det så enkelt, bare skriv og mozilla søkte og fant etterhvert som man tastet..

hvorfor i all verden kan de bak mozilla/firefox gå vekk ifra en så enkel og nytting funksjon og ta ibruk noe så bakvindt og etter mitt syn, idiotisk, når man hadde den perfekte søkefunksjonen i basen man startet med når de startet utviklingen av Forefox?

så.. med mindre noen vet om en eller annen måte å få tilbake den søkefunksjonen i firefox så kommer denne kopien av firefox til å havne i bøtta, og mozilla skal få komme inn i varmen igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...