Gå til innhold

Brannmur og ftp

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på et skole-nett med brannmur og skal legge ut en hjemmeside. Derfor lurer jeg på, kan jeg overføre hjemmeside filene til host serveren (start.no) med en brannmur oppe? Vil muren hindre filene mine i å bli overført gjennom et ftp-program? (WS-ftp Home)

Noen som har erfaring på området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelp :) jeg er relativt ny på dette, så ikke ta meg for gitt. Til saken...

Da er det ikke brannmuren altså, jeg testet med en konto på home.no og den funket helt fint, ingen problem å koble seg opp mot serveren. Det er bare synd det ikke er min konto.

Jeg må derfor lage min egen som funker. Jeg har nå prøvd å registrere 2 kontoer på start.no begge forkjellige fra hverandre, men ingen har kunnet koble opp mot serveren. Jeg har fulgt prosedyren fra hjemmesiden deres og brukte ftp-programmet de anbefalte. Det funket ikke, jeg får en feilmelding som sier at enten brukernavn eller passord ikke stemmer. Men det skal funke! jeg har registrert to kontoer og dobbelt sjekket alt. Det går helt fint å logge seg inn på start.no sine sider med brukernavn og passord fra begge registrerte kontoer.

Dermed prøvde jeg å koble meg opp mot deres server direkte fra explorer med (ftp.start.no) Akkurat samme problem der også. Brukernavn og passord er feil, det stemmer overhodet ikke. Jeg har hatt en rekke personer til å se på problemet men ingen har hittil kunne løse det.

Jeg prøvde også å opprette en konto på home.no, men får ingen mail tilbake fra de med passord.

Finnes det noen andre nettsteder som tilbyr gratis hjemmesider? (pålitelige)

Lenke til kommentar

Ang. home.no.net (start.no), har du sendt meldingen på sms for å aktivere ftp'en din? Det vil ikke funke før gjør det.

Du kan åpne kontoen din ved å sende en SMS-melding: Send ST FTP <ditt brukernavn> til 1937. Dette koster 10 kroner, og er en engangssum som dekker utgiftene.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Ang. home.no.net (start.no), har du sendt meldingen på sms for å aktivere ftp'en din? Det vil ikke funke før gjør det.

Jeg venter fortsatt på å få bli medlem av selve start.no siden. Har ventet i hele dag på mailen med passordet fra dem. Jeg må ha det passordet for å logge meg inn på siden. De påstår jeg skal få det sekunder etter registreringen.

Den sms'en vet jeg ingenting om foreløbig, ettersom jeg ikke har lest/blitt opplyst om den noen steder på siden eller under registreringen, verken på home eller start... Er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener?

Uansett, er det noen som vet om andre nettsteder enn (start.no og home.no) som tilbyr gratis nettplass?

Edit:

ups, så ikke quoten din :blush:

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...