hans A Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har en ATA133 disk (UDMA 6 - ATA133) Men jeg prøvde programmet AIDA32 og fikk vite at min ATA133 disk kjørte på ATA100 (UDMA 5 - ATA100) Er det noen måte å tvinge maskinen å kjøre på ATA133? Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Støtter hovedkortet ditt ATA133? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Støtter hovedkortet ditt ATA133? Ja det støtter ATA133. Det er et Abit NF7 V2.0 Lenke til kommentar
KriB Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Prøv å slette IDE-kontrolleren, og se om riktig DMA kommer tilbake når kontrolleren reinstalleres ved neste boot. Windows går automatisk ned på neste "DMA-nivå" hvis noe trøbler Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Dårlig hdd-kabel? UDMA-6 er naturligvis mer ømfintlig for elektronisk støy. Kabelen kan være god nok for UDMA-5, men ikke for UDMA-6.... kanskje? Uansett; det er overhodet ingen forskjell i praksis mellom ATA133 og ATA100. Ingen disker klarer å levere over 100MB/s substained likevel ... de beste klarer kanskje å krype opp mot 100MB/s burst når disken tømmer cachen (2 - 8MB) de resterende MB'ene av fila går med langt lavere hastighet. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Noen som har prøvd hastighetstesten som fulger med nVidia sin sw ATA driver? Der har man også mulighet for å velge hvilken modus HD'en skal kjøre. Jeg har ikke lagt inn disse driverne! Hmm prøvde å tvinge HD'en å kjøre på 133 men det var ingen målbar forskjell. Endret 9. desember 2004 av hans A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå