ggp Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jeg holder på å lage en test css design ... Jeg har satte meg fast her. Ta en titt her og slik vil jeg ha det Jeg vet ikke om dere vil se kildekoden, les hviss du vil HTML: <div class="style11" id="menu3"><a href="index.html">Home</a></div> </div> </div> <div><br /> </div> <div id="menu"> <div align="center"> <div class="style11" id="menu3"><a href="info.html">Information</a></div> </div> </div> <br /> <div id="menu"> <div align="center"> <div class="style11" id="menu3"><a href="news.html">News</a></div> </div> </div><br /> <div id="menu"> <div align="center"> <div class="style11" id="menu3"><a href="contact.html">Contact</a></div> </div> </div><br /> <div id="menu"> <div align="center"> <div class="style11" id="menu3"><a href="sponsors.html">Sponsors</a></div> </div> </div><br /> <div id="menu"> <div align="center"> <div class="style11" id="menu3"><a href="comment.html">Comment</a></div> </div> </div> <br /> <div id="menu"> <div align="center"> <div class="style11" id="menu3"><a href="login.php">Login</a></div> </div> </div> Css: #menu { float: left; width: 9em; height: 1px; border: 1px solid black; margin: 0em; background-color: #E4E4E4; } h2 { text-align: center; font-weight: normal; padding: 0.2em; } Takker for hjelp ... Endret 9. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
svamp Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 1. Lag en "wrap"-div, dvs en div med -margin : 0 auto; -width 2. Legg alle de andre div-ene inne i denne, og sett margin-top på den øverste, for eksempel: .header { margin-top : 300px; } Kanskje det går å sette auto på vertikal margin også, det har jeg aldri prøvd.. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvor mange poster har du om DIV nå? Har du lest noen av lenkene som andre har gitt deg angående CSS? Dersom du gjør som svamp sier vil veld siden midtstilles i FF og Opera, men ikke i IE. Dersom du vil at siden skal vises som på bildet ditt, legger du inn noe slikt: #wrap { position: absolute; left:50px; top:50px; width:700px; } .hoved { position: relative; float:left; left:250px; width:350px; } .menu { position: relative; float:left; width:200px; } HTML: <div id="wrap> <div class="menu">Menu her </div> <div class="hoved">Hoved tekst her </div> </div> Håper det virker.. . Lenke til kommentar
N* Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 joffar: da vil vel hele siden ligge 50px fra venstre kant av nettleser vinduet hvis jeg ikke tar helt feil. dermed vil den bare se sentrert ut i fullview med 800x600 oppløsning. mulig jeg er helt på bærtur. dessuten funker koden til svamp i ie hvis du legger til text-align:center under body og text-align:left under wrap. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Iht. til bildet det vises til, er det ikke noe galt med koden til joffar. Dersom resultatet av bildet er hva han vil ha, er topic veldig misvisende. Lenke til kommentar
N* Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Iht. til bildet det vises til, er det ikke noe galt med koden til joffar. Dersom resultatet av bildet er hva han vil ha, er topic veldig misvisende. glemte det bildet jeg Lenke til kommentar
joffar Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Polecat.. jepp dersom han vil ha det slik bildet er er topic misvisende. N* Jeg satte inn kode som vil plassere det i nærheten av bildet linken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå