kosh Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har en gammel AMD 1,4ghz ATX maskin som skal gjøres om til HTPC iløpet av jula, noen som har tips til desktopkabinett for normalt ATX hovedkort for under 1000? Eventuellt linker til guider som tar for seg å gjøre om miditower til desktop? Edit: Ser NetShop har et til 1100,- Cooler Master Cavalier 2 Desktop kab. Sort http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3961 Kan du bruke vanlig ATX PSU i dette? Hjemmesiden til Cooler Master sier "Power Supply Proprietary PS2;300W" Endret 9. desember 2004 av kosh Lenke til kommentar
afoelges Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) I følge test på ModtheBox tar kabinettet vanlig PSU - ingen problemer der mao. For min del kommer jeg nok heller til å gå for Silverstone SST-LC10 i sølv. (Hw.no) Koster omtrent det samme og har bedre plass til disker + at jeg liker utseende bedre. Men, hvis du skal bygge i jula blir vel neppe dette aktuelt - ikke ventet inn før slutten av januar... Edit: Hmmm.... Nå ble jeg litt mer usikker: Det PSU'et som følger med dette kabinettet i USA er ikke standard ATX i størrelse og plassering av skruehull. Men ettersom Netshop selger uten PSU skulle en tro den versjonen du får her passer et standard ATX PSU, eller? -Atle Endret 9. desember 2004 av afoelges Lenke til kommentar
kosh Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) I følge test på ModtheBox tar kabinettet vanlig PSU - ingen problemer der mao. For min del kommer jeg nok heller til å gå for Silverstone SST-LC10 i sølv. (Hw.no) Koster omtrent det samme og har bedre plass til disker + at jeg liker utseende bedre. Men, hvis du skal bygge i jula blir vel neppe dette aktuelt - ikke ventet inn før slutten av januar... Edit: Hmmm.... Nå ble jeg litt mer usikker: Det PSU'et som følger med dette kabinettet i USA er ikke standard ATX i størrelse og plassering av skruehull. Men ettersom Netshop selger uten PSU skulle en tro den versjonen du får her passer et standard ATX PSU, eller? -Atle Bygge i jula var litt overdreve, blir nok over jul. Takk for den andre linken. Sende en email til NetShop og høre vedrørende strømforsyningen kanskje.... Liker ikke helt designet på den Silverstone boksen. Endret 10. desember 2004 av kosh Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 cavalier 2 har en proportiær strømforsyning. den kan altså ikke byttes ut med en vanlig atx strømforsyning. tenker også på cavalier 2 til HTPC men lurer på kjøle egenskaper og lydnivå noen med erfaringer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå