Gå til innhold

windows xp pro sp2 installeringsproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg har den norsk win xp sp2 pro versjonen men sliter med å få lagt det inn. På pc1 får jeg opp følgende feil etter installasjonsprogrammet er ferdig med å kopiere instalsjonsfilene til pcen og skal starte selve xp installeringen: blå skjerm med feilmeldingen "Unmountable boot device" hva menes med dette ?? C: disken er jo nyformatert med ntfs system og installasjonsfilene er kopiert over til disken!

på pc2 starter selve installasjonen opp (der hvor det står hvor lang tid det er igjen av insalleringen osv) men plutselig kommer det opp funksjonsfeil i en .sys fil og installasjonen må avbrytes.

Noen som kan hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey thx. Skal prøve det med chkdsk /r og fixboot. C: disken i pc1 er en xbox harddisk så kan jo være det er litt problemer, men gamle xp funket jo greit på den.

Noen som vet om dette med funksjonsfeil som jeg får på pc2? Det er tydeligvis en fil den skal pakke ut/legge inn tror jeg. Kan ikke skjønne at det er noe feil med cd'en når alle installasjonsfilene blir feilfritt kopiert over til disken i første installasjonssteg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...