Gilbert Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har hatt noen problemer med "lost connection during query", og ønsker å lage en automatisk feilmelding.. if ($sec_key == "a50t+agtj64ø3j0gaflækjioi9") { $dbc = mysql_connect("xxxxxx", "xxxx", "xxxx"); $dba = mysql_select_db(wno27393,$dbc); if (!$dbc || !$dba) { echo "feil"; } Den fungerer bra, men den viser også feilmeldingene fra mysql: Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query on line 3 Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource on line 4 feil Hvordan bli kvitt de, og kun vise min egendefinerte? Går det ann å definere mysql-feilmeldinger selv enten gjennom php.ini eller i phpscriptet (helst i scriptet ja)? Endret 9. desember 2004 av Ueland Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 legg til error_reporting(0) i scriptet så forsvinner php "sytet" Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) bra at du klarte å legge med fullstendig adresse, brukernavn og passord til mysql databasen din da :!: :!: EDIT: Ikke at jeg har tenkt til å snuse på den, men er vel mange andre som kan finne på det:D Endret 9. desember 2004 av shagg0r Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 shagg0r skrev: bra at du klarte å legge med fullstendig adresse, brukernavn og passord til mysql databasen din da :!: :!: EDIT: Ikke at jeg har tenkt til å snuse på den, men er vel mange andre som kan finne på det:D det er ikke noe problem, vi er da alle venner her inne, er vi ikke? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ueland skrev: legg til error_reporting(0) i scriptet så forsvinner php "sytet" Men error_reporting = 0 strider mot det jeg har lært som en grunnregel i php: ikke benytt funksjoner eller lag script som gjør noe unødvendig. Er det ikke mulig å kun bli kvitt de to feilmeldingene ovenfor? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bare å sette snabela (@) foran funksjonene det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå