Gå til innhold

Bytte ut Winamp med hva?

miniPax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm. hvorfor bytte fra noe som virkelig duger? Winamp er jo noe av det beste du kan få. i kobinasjon med VLC så blir det ganske så bra. selv bruker jeg 2.76 lite. (skal kanskje bytte til 2.50c etterhvert. får se. men uannsett. Winamp er konge.

Lenke til kommentar

@_StatuS_: Det er lettere å gi deg en anbefaling hvis du sier litt om hva som er viktig for deg. Hva bør spilleren ha/gjøre?

For meg er foobar2000 helt overlegen alt annet jeg har prøvd, men det er mye smak og behag. Ønsker du en teknisk god spiller som du kan konfigurere "akkurat" slik du vil ha den, da er kanskje foobar2000 noe for deg. Ønsker du derimot en spiller der utseendet/skins er prioritert, kan du nok hoppe over foobar2000.

selv bruker jeg 2.76 lite. (skal kanskje bytte til 2.50c  etterhvert. får se. men uannsett. Winamp er konge.
Du kan jo ta for deg listen over utviklingen av Winamp HER, så finner du sikkert en versjon med nok bugs til at den faller i smak...
Lenke til kommentar

Hvis du er på jakt etter en spiller som kan brukes som media bibliotek (som winamp5 og itunes) så er j river media jukebox/ media center et alternativ. De har en god del nyttige funksjoner osv. Jeg har blitt avhengig av noen plugins i winamp, men eller hadde jeg nok gått over...

Lenke til kommentar

Det at utviklingen av Winamp stopper, betyr vel ikke nødvendigvis at du ikke kan bruke de tidligere versjonene? Hvis du er fornøyd med det du har, fortsett å bruke det vel... Det blir ikke mindre brukervennlig av det faktum at den aldri får en oppfølger (dersom den ikke får det)... Eneste må være om du finner ut at den mangler noe vesentlig du mener du trenger.

Lenke til kommentar
Har tviholdt på Winamp siden 1.x eksisterte, men ser nå at det kanskje er på tide å bytte over til noe annet,

Jeg har tviholdt på winamp 2.x, inntil jeg nylig fant ut at 5.0 faktisk har støtte for å bruke gamle plugins (SQRsoft Advanced crossfader + wowthing = :dribble: ).

Når jeg fant ut at dette fungerte, var det bare å oppgradere. For 2.x mangler faktisk kun én ting fra å være noe så skjeldent som et ferdigutviklet program - nemlig kø-funksjon (markere en sang som "neste"). Dette har Winamp 5.0, og jeg tviler veldig sterkt på at jeg kommer til å bytte mediaplayer de neste 10 årene. Jeg ser faktisk ikke en eneste ting som kan forbedres, eller mangler i winamp.

Det faktum at jeg ikke finner de to nevnte pluginene til andre mediaplayere gjør det også uaktuelt å bytte.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Bruker nyeste 5.x nå, og er meget fornøyd med denne og er jo enig i at det er ikke så mye vits i å bytte ut noe som allerede fungerer mer enn bra nok (kombinert med VLC som tidligere nevnt).

Men det jeg lurte på er om det finns noen som er bedre? Eller er dette Mission Impossible?

Lenke til kommentar

En grunn til at jeg bruker foobar2000 er at du selv kan bestemme hvordan playlisten skal se ut/presenteres vha kode (TAGZ). Muligheten for å gruppere sangene som hører til et album visuelt, er noe jeg savnet i f.eks. Winamp.

For tiden ser min foobar slik ut: foobar2000 screenshot

Listen øverst til venstre er playlistene jeg har for øyeblikket. De nederste av dem (alle under "remeber") er generert vha et plugin som heter "Extended Playlist Generator" (foo_playlistgen_ex).

Man har altså svært stor kontroll på hvordan ting fungerer og ser ut, og derfor finnes det svært mange personlig varianter. Jeg foretrekker å kode selv for å få det akkurat slik jeg vil ha det, men endel ferdige oppsett kan lastes ned.

F.eks. herfra: foo_ui_columns Formatting Strings

Lenke til kommentar
En grunn til at jeg bruker foobar2000 er at du selv kan bestemme hvordan playlisten skal se ut/presenteres vha kode (TAGZ). Muligheten for å gruppere sangene som hører til et album visuelt, er noe jeg savnet i f.eks. Winamp.

For tiden ser min foobar slik ut: foobar2000 screenshot

Listen øverst til venstre er playlistene jeg har for øyeblikket. De nederste av dem (alle under "remeber") er generert vha et plugin som heter "Extended Playlist Generator" (foo_playlistgen_ex).

Man har altså svært stor kontroll på hvordan ting fungerer og ser ut, og derfor finnes det svært mange personlig varianter. Jeg foretrekker å kode selv for å få det akkurat slik jeg vil ha det, men endel ferdige oppsett kan lastes ned.

F.eks. herfra: foo_ui_columns Formatting Strings

Jeg er enig. Må ta en titt på noen plugins, skjermbildet ditt såg meget fiffig ut. For tiden holder jeg på å gå over til linux, og foobar2000 er et stort savn. Noen forslag til en brukbar erstatning? De fleste ser ut til å bruke XMMS, men den støtter hverken gapless playback eller MusePack formatet (uten plugin).

Her er forresten et screenshot av min foobar2000.

Endret av Garathor
Lenke til kommentar

det at eldre versjoner av Winamp har litt bugs og sånn bryr meg lite. har de pluginsene jeg trenger i Winamp 2.76 lite å er fornøyd med den. synes ikke at den er noe buggete jeg. det gjør også saken bedre at jeg ikke tillater at den skal gå på nett. da slipper den å gjøre noe tull der også. bruker aldri å tillate at slike programmer skal på nett. å hvis man skal se det på den måten har vel alle programmene i verden sine feil å rette på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...