Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ombygging av min golf2 1,6 til gti 16v

trra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som juleferinga er over så har jeg begynt å jobbe litt med bilen igjen. Har bytta ledningsnettet bakover i bilen, men det så ikke ut som det hjalp noe særlig. Ryggelysene lyser litt svakere nå, men nå lyser ikke det ene bremselyset og tre av blinklysa lyser konstant. Nå har jeg ikke kobla til absolutt alt av kontakter, og jeg regner også med at jeg må bytte ledningsnettet til lysa foran til bilen.

Lenke til kommentar

Har fått litt framgang nå, bytta en jordingsledning, la opp noen ekstra jordings ledninger, da forsvant en del av problemene, eneste feilen(som jeg vet om :p) nå er at viskerene går når lysa står på. Har også fått liv i bensinpumpene, har brukt feil rele hele tiden, selv om det hadde samme delenummer som bensinpumperele.

Endret av trra
Lenke til kommentar

hehe, det er bra med fremgang da... gods ledningene er veldig viktig å huske på, hvis de sitter dårlig kan "strømmen" gå andre veier og det kan bli feil i systemet... snakker av erfaring... er det foresten nye eller gamle bensinpumper? sjekk om de er tette eller no gravrust hvis de er gamle da ;)

btw, sjekk ledningen som går fra viskerne og lysa da ;)

Endret av alexern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var det ikke et kraftig tiltak å begynne på det elektriske? Har du noe erfaring fra før på det området? Jeg kvir meg bare til å feilsøke på fløyten min..

Er litt jobb, og det eneste jeg kan om elektro er at minus og plus er forskjellige :p

jippy... skal du lakke bilen når du er ferdig?

Kommer anpå hvordan det står til med økonomien det, men uansett så blir det hvit, tror jeg er den eneste personen som liker hvit på golf2

Endret av trra
Lenke til kommentar

Det går jo fremover dette!

Men det at bensinpumpa nå virker, betyr det at du har fått startet opp og alt i orden?

Hvis du vil legge til litt til elektrokunnskapen din i tillegg til og vite at pluss og minus er forskjellige, er det en god ide og legge ekstra mye i og få alle jordinger bra, man kan nesten si at på en bil er minus viktigst!

Selvsagt virker jo ikke de forskjellige tingene uten pluss heller, men bla det at jording ofte deles av flere komponenter, gjør at jordfeil gir seg utslag i de rareste feil. I værste fall med løs jording, har også jeg opplevd kraftig røyk, og "fatning av fyr", som Opus nevnte da i dashbord på en gammel BMW. I følge min venn som jobber på Mercedes verksted er jordfeil fortsatt den største enkeltårsak til feil ;)

Uansett lykke til videre, bare som et tips når du nå er så "heldig" å ha alle ledninger tilgjengelig, og dermed kan gjøre det enda bedre enn originalt :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt en ganske sliten golf gti 16v 86mod, gadd ikke å fullføre min, blir for mye stress med godkjenning og itilleg å kjøre rundt i en kia i snart et halvår er verre en den verst tenkelige tortur. Den jeg har kjøpt vil arve alle deler fra den andre. Noen bilder av den jeg kjøpte for en slikk og ingenting :p

mingolfgti16vforan_L.jpg

mingolfgti16vL.jpg

mingolfgti16vmotor_L.jpg

Den gamle blir nok spiker etterhvert.

Lenke til kommentar

hva! gadd du ikke mer!? :blink:

skuffa :p

men den er jo mye bedre den der da... for den har jo i tillegg gti understellet.

den andre hadde jo aldri blitt like bra, så det er vel like greit... ;)

siden du ikke skal bygge om til gti, så syns jeg at du skal trimme en org. gti :D

Endret av alexern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jøss, ja ja, gratulerer med ny bil da Trra :w00t:

Egentlig litt kult med en worklog som tar en slik vending her da. Det er jo faktisk realiteten for svært mange bilprosjekter dette!!

Har ikke tall på hvor mange bekjente og kolegaer jeg har hatt oppgjennom som har satt i gang bil-prosjekter, men som av ulike grunner ikke har blitt noe av :whistle:

Uansett lykke til med den nye, enn om den andre blir lagt død, er vel neppe mekkingens dager over ;)

Lenke til kommentar

Kjekt med mange dører, spesielt når man har sentralås som ikke virker, bare førerdøra som med letthet går opp utenifra, og de to dørene bak er omtrent umulig å få opp utenifra selv om låsen er oppe , bare masse trøbbel med så mange dører :p

Er enig i at 2 dørs golf ser mye bedre ut en 4 dørs.

Edit : Tar å stenger denne, kommer ikke til å skje noe i denne tråden av åpenbare grunner ;)

Endret av trra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...