Deuce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Godt arbeid, ser ut som du vet hva du driver med du Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Godt arbeid, ser ut som du vet hva du driver med du hehe, ja, det bare ser sånn ut, er utrolig mye arbeid når man ikke har en hel bil å ta fra og har gjort en del feil, så er ikke bare bare, skal aldri bygge om igjen, det er nesten helt sikkert . Endret 15. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det ser jo passlig enkelt ut, tror jeg skal gjøre det samma med min.. Stå på! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 det beste med å bygge om bilen fra cl/gl til GTI/GTI16V må være lærdommen du får! lærer sykt masse Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 kult prosjekt. men korfor valgte du ombygging til 16v å ikke g60,(ikke så stor fan av g lader elle noe) står ikke dette prosjektet på vw audi klubb siå og. syns eg kjennte igjen noe. Men lykke til vertfall .vag 4 lift. Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 kult prosjekt. men korfor valgte du ombygging til 16v å ikke g60,(ikke så stor fan av g lader elle noe) står ikke dette prosjektet på vw audi klubb siå og. syns eg kjennte igjen noe. Men lykke til vertfall .vag 4 lift. Grunnen til jeg valgte 16v var vel ganske tilfeldig, var den motoren jeg fikk taki, hadde jo ikke tenkt å bygge om når jeg kjøpte den, bare skru litt. Har ikke noe imot g60, g-laderene går jo stort sett i stykker pga eierene som ikke vet hvordan de skal vedlikeholde de osv. Og ja, er en tråd om det på Vacn sitt forum også. Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 hehe,helt riktig, g laderen god den . det som er problemet er som regel dem idioten som eier bilen så ikke har peiling hva han driver me. Min lader så et uvær ,1.2 me 68mm ladehjul. god som gull.olje å oljefilter skifta hver 8k km. Du er medlem ja, eg hadde planer om å melde meg inn eg og, men kom aldri så langt får ta d på ny året Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Fikk gjort litt idag, men sov litt godt idag, så ble litt seint . Fikk fjerna det gamle ledningsnettet til forgasseren. Ledningsnettet til Gti motoren var det et par løse ledninger og et par kontakter som mangla, men fikk fiksa det, så får kanskje montert det i morra. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 kom med mer nå! shit i å sove! bygg, bygg for livet! Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Med livet som innsats så begynte jeg å koble til ledningsnettet til motorstyringen(det lille som er) og fjerna ledningene til instrumentene og tenninga. Sånn her så det ut ved sikringboksen før jeg fjerna ledningene til instrumentene : Etter fjerning : Alle ledningene til tenninga og visker hendlene er fjerna : Bilde av ledningene som er fjerna fra instrumentene : Endret 17. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Sitter her og leker litt med ledningsnettet som jeg fikk med, fikk faktisk med 2 stk ledningsnett til instrumentene. Bestemte meg for å gå for det som det mangla minst på, men allikevel er det noen kontakter\ledninger som jeg lurer på hvor skal. Denne her f.eks, en blå ledning som kommer ut av kontakten til tenningslåsen, men på det andre ledningsnettet jeg fikk er den ikke der : Enda to andre kontakter som jeg ikke vet hvor skal hen : Nok en mystisk kontakt : Og en enda mer mystisk : Hvis noen har noe tips om hva de forskjellige kan være til, så si ifra. Endret 17. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
alexern Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 hvis det er ledninger til overs så hører de antagelig til ekstra utstyr, jeg veit at på en toyota, så fulgte det med nesten 300m ekstra ledning på den moddelen som hadde minst utstyr, fordi de legger bare et ledningsnett og gir ut til alle modellene, og de mindre utstyrte har bare masse til overs... blir nok bra detta, det ser ut som du gjør bra arbeid her... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Enda to andre kontakter som jeg ikke vet hvor skal hen : **øverste bilde** Den til høyre tror jeg kopler kjørekompen til instrumentene, er dog ikke 100% sikker. Det to nederste ser ut til å høre sammen. Som du sikkert har funnet ut, er det 1000 slike kontakter under dashen. Pass på hvordan du legger kablene, og at jordingene er maks bra. Av erfaring vet jeg at jordingene kan fatne fyr, hvis dem er dårlige i golfen. Blir knallbra dette, skal du se. Tips: Blitz Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Ok, takk for tips, alxern hadde nok rett på det om at noe av det kunne være til ekstra utstyr, var vist lagt opp til alarm på det, så den blå på tenningslåsen var vist til en alarm og en del andre ledninger som var lodda på her og der, ikke gjort av vw, men han som hadde ledningsnettet før meg. Var mye nærbilder, så brukte bare et lysrør for å få lys, hadde jeg brukt blitz så hadde man hvertfall ikke sett noen ting med det kamera jeg bruker. Lenke til kommentar
trra Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Nå er ledningsnettet til motoren ferdig kobla til, mangler bare en kontakt. Ledningsnettet til instrumentene har jeg satt på plass, men har ikke satt i alle kontaktene enda. Så regner med å prøve å starte den til uka. Endret 19. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
alexern Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 fett, lag et lite videoklipp når du tester den da Lenke til kommentar
trra Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis den starter så skal jeg gjøre det, kan ta tid med andre ord Lenke til kommentar
trra Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Da var så og si alt av ledninger på plass. Begynte også med å sette på dynamo, da oppdaget jeg at skruen som brukes til å justere dynamo\v.pumpe reim var knekt og satt igjen i dynamo. Så tok å bora opp skruen og satt i en skrueuttrekker, men da knakk selvsagt den etter en 1\2 omdreining, har drivi å prøvd å bore opp hele faenskapet, men drill og litt dårlig bor funker dårlig til det hehe, så skal få taki kraftigere saker imorra. Lenke til kommentar
trra Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Da var dagen der, prøvde å starte istad, alt var på plass, dynamo, kjølevæske osv, men den startet ikke når jeg prøvde, hørtes nesten ut som bensinpumpene ikke gikk, det probleme hadde jeg før og, fikk de til å gå , men husker selvsagt ikke hvordan jeg gjorde det, så her blir det en del feilsøking ja. Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 off-topic :ka kamera e det du har? Hadde samme problem me en renault 5 turbo som eg byggde om til et b18ft(volvoturbo motor).fikk gang i bensinpompa da eg fikla litt me rele'ene,så prøv å feilsøk i der. evt dårlig joring. håper du finner ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg