Lantador Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Si nå at jeg skal ha ny pc, bestiller alle komponentene og sånn! Eneste erfaringen min pc'ens komponenter er at jeg har bytta cd rom,div ISDN kort og lyd kort. Vill det da bli vedlig vanskelig for meg å sette sammen den evt pc'en jeg vill ha? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Nei, er ikke vanskelig å bygge en PC, bare ta deg tid og les manualene hvis det er noe du er usikker på. Husk, hvis du er usikker på noe når det gjelder pc, og allikevel gjør det, så går det nesten ALLTID galt. Så vær sikker på det du gjør er riktig, igjen vil jeg legge frem at å lese manualene er viktig. =) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Og så har du jo oss her på forumet i bakhånd da! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Manualer er for pingler og jenter! Du tar det der på sparket.. Alt er egentlig laget for at det ikke skal være mulig å gjøre det feil... Ingenting går an å plassere feil, så det går nok veldig bra. Så lenge du bestiller tilng som er kompatible med hverandre!!! Det er det viktigste. At du ikke bestiller hovedkort og cpu som ikke passer... Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Eg bygde nettopp ein PC fra bunnen av. Har aldri gjort det før,men den virker fint,så eg går ut i fra at det blei gjort rett.. =) Det er i grunn meget enkelt. CPU`en kan kun plasseres ein plass og ein vei,det samme med kjølevifta,kabler også.. Viss du skal koble til HDD Led og Power Led og dei ledningene der,så bør du sjekke manualene...,ellers så får ikkje PC`en strøm. (av egen erfaring) =) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 00:52, Jimmy Pop skrev:Manualer er for pingler og jenter! hva f*** trur du? hvis man ikke har noe erfaring fra før er det VELDIG lurt å lese den. Det er også lurt å lese litt på guider her på herdware.no ! du finner mange tips og råd der! en anne lur ting er å ha en maskin som er tiljenglig slik at du kan gå på forumet her å spørre om det er noe du lurer på! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 hva f*** trur du? hvis man ikke har noe erfaring fra før er det VELDIG lurt å lese den. Det er også lurt å lese litt på guider her på herdware.no ! du finner mange tips og råd der! en anne lur ting er å ha en maskin som er tiljenglig slik at du kan gå på forumet her å spørre om det er noe du lurer på! Nå må du fa.en med gi deg! Det er et faktum at manualer og slikt er for kjerringer(ikke bare jenter) og pensjonister! Jeg har aldri lest en manual i hele mitt liv og jeg er godt fornøyd med det. Man lærer mer og bedre når man ikke bruker manualen! Til opplysning: Man beholder manndommen sin hvis man spør på forumet, det er derfor vi har dem! Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hva er problemet med å bruke ein manual?? Eg prøver alltid først UTEN manual,virker det ikkje da,slår eg opp i manualen. Men har du ikkje peiling,og det er snakk om så ømfintlige komponenter som hovedkort og prosessor,så er manualen,eller quick guiden ein selvfølge!! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Poenget mitt var at det er ingenting du kan plassere feil. Dermed er det ingen grunn til manual. Det ENESTE: HDD-Led, Power-Led, PC-speaker og powerswitch... De kan du plassere feil, og der er det nok litt lurt å se i quick-guiden. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 10:00, Killer_DT skrev:Nå må du fa.en med gi deg! Det er et faktum at manualer og slikt er for kjerringer(ikke bare jenter) og pensjonister! Jeg har aldri lest en manual i hele mitt liv og jeg er godt fornøyd med det. Man lærer mer og bedre når man ikke bruker manualen!Til opplysning: Man beholder manndommen sin hvis man spør på forumet, det er derfor vi har dem! Jeg personlig synes det er bedre å slå opp i manualen over hvor de forskjellige kontaktene på hk osv. Mye enklere å vite med en gang hvor du skal plugge kontaktene istedenfor å bruke tiden på å fikle. Man kan ikke lære noe når man ikke har kilden til lærdom. Hvis du ikke tør å åpne en manual kan du like godt holde kjeft. Å be folk som ikke har bygget før om å fikle med komponentene de ikke har så mye peil på er like dumt som å be dem kjøpe en compaq presario... Folk kjøper ikke retail-hk uten grunn... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg syns det gang på gang er noen som tror noe er feil med hovedkortet eller CPU fordi den f.eks. booter på bare 1050MHz istedet for 1400. Det tar jo et halvt minutt å finne grunnen til det i manualen. Man trenger jo ikke nilese hele boka, men endel ting er ikke nødvendigvis selvforklarende hvis man ikke har gjort det før. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 11:37, asdfteam skrev:Jeg syns det gang på gang er noen som tror noe er feil med hovedkortet eller CPU fordi den f.eks. booter på bare 1050MHz istedet for 1400. Det tar jo et halvt minutt å finne grunnen til det i manualen. Man trenger jo ikke nilese hele boka, men endel ting er ikke nødvendigvis selvforklarende hvis man ikke har gjort det før. veit... og det er ikke noe serlig å plassere strømmen til vifta feil... og dermed måtte betale flere tusen for en ny cpu... mye lettere å ta en liten titt i manualen. -men dere tøffe gutter trenger jo ikke å gjre det! Det er bare et tips til oss som ikke er like tøffe (og smarte) som dere! Lenke til kommentar
Folo Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 å bygge data er nesten det samme som å bygge lego, du har aldri de delene du trenger :sad: når du er ferdig med å bygge så vil du hele tiden ta det fra hverandre og sett på nye deler jeg digger hvertfall å skru på Pc, og jeg synes nesten d er for skip vist alt funker første gang du tester, for da er du jo ferdig med hele bygginga..det er kjekkere vist d er noe galt, slik at hjertet begynner å pumpe litt, og du må begynne å skru litt...når du først har satt sammen din første PC og fått den til å funke så er det lett å bygge videre, når du setter sammen er PC så må du huske å aldri bruke makt, alt er laget slik at det bare passer en vei. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Les manualen først ja... Eg leser alltid manualen først (jalfall den til hovedkortet, men eg skipper den delen der det står om programvare installering...) Må berre spørra om ein ting eg: Kva er mest flaut: -Slå opp i manualen å finne ut at du må gå på ex: "Enhanced chipset settings" i BIOS for å kunne slå på 4-way interleave. -Spørre i forumet og få til svar at du må slå opp i manualen på side 42. (Kva er mest mandig?) *knegg* Men nei, det er enkelt å bygge pc. Les reviews, les her på forumet, finn dei fleste komponentane du (trur du)treng. Skriv dei opp her, og spørr om nokon har gode/betre forslag. Når du bygger bør du passe på å ikkje "kladde" for mykje på komponentene (statisk elektrisitet er ikkje ein fine ting..) Lykke til! (og spør i vei om det er noko du lurer på) _________________ [ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-06-03 14:21 ] Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det er ganske enkelt hvis du da ikke er født med 10 tommeltotter. Er det Amd-cpu må du være forsiktig under montering av kjøleribben for ikke å ødelegge kjernen på cpu. Kan du lite om data gjør du som de mere fornuftige her sier.Les quick install guiden. Får du problemer, spør du. Det er problemer vi ofte lærer mest av. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det finnes faktisknoen personer som ikke har noe sans for selv ironi!!! Any way jeg var bare halv seriøs! Leser en skjelden gang manualen jeg og, hvis det har gått noen dager og jeg ikke har fått løst problemet! Og jeg går seff til manualen før jeg går på forumet. Men det som står i de manualene er ofte det samme og man klarer å skille mellom problem som løses med manual og problemer som løses med forum. Det går på gøtt-feeling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå