Simen1 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jeg trenger en svært enkel makro til Excel nå. Sliter litt med to vanvittlig lange kolonner. Jeg trenger noe ala dette: Celle = B1 For n=0 to 6000 do If Celle /= Cellen til venstre for Celle then Sett inn tom celle over Celle så Celle og alle cellene under flytter seg ett hakk ned Celle settes til cellen under increase n Jeg kan ikke syntaksen så jeg lurer på om noen kan gjøre dette for meg? Endret 9. desember 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har kommet litt på vei nå. Poenget med dette er å opplinjere like tall ved siden av hverandre i en kolonne. Nå har jeg i hvertfall en test som viser om jeg må flytte cellene i kolonne B nedover eller ikke for at de skal matche tallene i kolonne A.: = HVIS(ELLER(A8=B8;B8=$S$1);"...";"FLYTTCELLER") Eksempel: 1 1 ... 3 3 ... 4 ... 5 6 FLYTTCELLER 6 8 FLYTTCELLER 8 9 FLYTTCELLER osv. Nå ser jeg i hvertfall hvor jeg må sette inn blanke celler i kolonne B for å få tallene til å matche kolonne A. Så var det å få automatisert dette da. Jeg har 5500 rader Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 et par tips på vei: Tools -> Macroes -> Record, spill inn en macro hvor du setter inn en celle. Trykk så Alt+F11 og finn modulen der macroen havnet. Du har der litt kode for å sette inn celle. videre har du følgende for å referere celler dynamisk: ActiveSheet.cells( r, c ) ' hvor r kan være din for-teller mens c sikkert vil være 2 hele tiden. For r = 1 to 6000 If ActiveSheet.cells(r, 2).Value != ActiveSheet.cells(r,1) Then ' litt kode her EndIf Next veldig røft, men det bør hjelpe deg på vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå