Gå til innhold

Acer Travelmate 8006LMi

Birdy84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en 8006lmi, og det er en ypperlig maskin. Hvorvidt den når opp til IBM T-serien i byggekvalitet vet jeg ikke, da jeg aldri har prøvd en thinkpad, men den er veldig bra bygget, og langt over billigmaskiner som 1557 og CL56. Har selv hatt en (Whitebox) CL56, og disse kan ikke sammenlignes mtp. kvalitetsfølelse, selv om CL56 også er en veldig bra maskin. Tror du skal være ekstremt kresen for ikke å bli fornøyd med 8006lmi på de fleste punker.

Lenke til kommentar
Grøsser når folk sammenligner IBM T42 med med ACER ! Blir nesten som å sammenligne en Huyndai med en Mercedes, og vektlegge at Huyndai'n har bedre dekk og finere farge :)

Så hva mener du med dette? Hvem er Huyndaien og hvem er Mercen?? :confused:

Eller den ene er jo Ferrari, så hva er den andra? :tease:

Lenke til kommentar
Noen her som har opplevd at 4200rpm på Acer er en "flaskehals"?

Jeg har så og si kjøpt 8006LMi, håper det ikke er plagsomt merkbart.

Noen flaskehals er det neppe, men det er ikke tvil om at maskinen starter raskere med en 7200RPM disk. Også programmer og spill laster opptil 20-30% raskere, men til normalt bruk så tror jeg ikke du merker så mye forskjell. De 4200RPM diskene som Acer putter i sine maskiner er langtifra så dårlige som enkelte her skal ha det til...

P.S. Ferrari slår forresten Mercedes, bare se på Formel 1 :p

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Grøsser når folk sammenligner IBM T42 med med ACER ! Blir nesten som å sammenligne en Huyndai med en Mercedes, og vektlegge at Huyndai'n har bedre dekk og finere farge :)

Så hva mener du med dette? Hvem er Huyndaien og hvem er Mercen?? :confused:

Eller den ene er jo Ferrari, så hva er den andra? :tease:

Bedre med rust enn at bilen detter fra hverandre eller bråker som ferrarien. :nei:

Uansett så mener han at t42 stiller i en egen klasse, med sitt solide , lette tynne design, meget gode tastatur, aktiv harddiskbeskyttelse, doble trådløse antenner, suverene software og ultranav (pekepinne). Noen har til og med fingeravtrykkleser.

Men acer 8006Lmi er blant de beste av de "vanlige" laptopene.

Lenke til kommentar
Acer Ferrari 3400 også er skikkelig kvalitet, men er mer fornuftig priset iforhold til Acer Travelmate 8006 og IBM T42 etter min mening.

Den store ulempen med Ferrari 3200/3400 er jo batterikapasitet. En Travelmate 8000 holder i over 5 timer, mens en Ferrari vel holder rundt 2.5 timer. En dobling i batterikapasitet tror jeg retterferdiggjør prisforskjellen for mange.

Ferrari er noe raskere til spilling, ellers yter de vel jevnt over likt. Chassiset er vel det samme på begge maskiner (med unntak av rødlakkert plastikk på ferrari). Er plastikken på ferrari solide saker? Materialene på Travelmate 8000 er ihvertfall meget solide, hva det nå enn er (noen som vet?).

Begge acer'ene er ihvertfall bra maskiner, men henvender seg nok til forskjellige kjøpergrupper. Ferrari 3200 er forresten veldig gunstig priset nå (14000 inkl. mva).

Lenke til kommentar

Et moment som ikke har vært nevnt oppi alt dette. Hvis du skal selge maskinen igjen om kanskje 3-4 år, så kan det jo være at det fancy ytre på en Ferrari gjør maskinen lettere å selge da. Den er liksom noe litt spesielt i jungelen av maskiner, har fått god omtale og har god ytelse. Men da må du jo selvfølgelig behandle den fint da, så du ikke skader lakken. Eller så må du først på karrosseriverksted med den :yes::yes:

Lenke til kommentar
Acer Ferrari 3400 også er skikkelig kvalitet, men er mer fornuftig priset iforhold til Acer Travelmate 8006 og IBM T42 etter min mening.

Den store ulempen med Ferrari 3200/3400 er jo batterikapasitet. En Travelmate 8000 holder i over 5 timer, mens en Ferrari vel holder rundt 2.5 timer. En dobling i batterikapasitet tror jeg retterferdiggjør prisforskjellen for mange.

Nei, så stor forskjell er det ikke. Min Acer Ferrari 3200 klarer 3 timer på batteri, mens Acer Travelmate 8006 klarer maks 4,5 timer uten ekstra batteri såvidt jeg vet.

Ferrari er noe raskere til spilling, ellers yter de vel jevnt over likt. Chassiset er vel det samme på begge maskiner (med unntak av rødlakkert plastikk på ferrari). Er plastikken på ferrari solide saker? Materialene på Travelmate 8000 er ihvertfall meget solide, hva det nå enn er (noen som vet?).

Chassiet til Ferrarien og Travelmaten er akkurat det samme, så byggekvaliteten er helt topp. Forskjellene er at Ferrarien har en en stripe karbon-fiber over tastaturet, og et kraftigere glanset ripefritt lokk som er lakkert med original rød Ferrari-lakk, samt at den har slot-in DVD-brenner.

Begge acer'ene er ihvertfall bra maskiner, men henvender seg nok til forskjellige kjøpergrupper. Ferrari 3200 er forresten veldig gunstig priset nå (14000 inkl. mva).

Jepp, Ferrari-modellene er rettet først og fremst mot entusiaster :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Min 8006lmi holder nå i over 5 timer ihvertfall. Har brukt den oppimot 5,5 timer flere ganger, kun med standardbatteri. Min CL56 holdt ca 4 timer, så det er en klar forbedring. For øvrig tror jeg endel entusiaster synes 3 timer er relativt begredelig batteritid. :)

Lenke til kommentar
Min 8006lmi holder nå i over 5 timer ihvertfall. Har brukt den oppimot 5,5 timer flere ganger, kun med standardbatteri. Min CL56 holdt ca 4 timer, så det er en klar forbedring.

Ok, har selv sett fra 4:15 til 4:40 men så leveres også Travelmate 8006 med et noe kraftigere batteri enn Ferrari 3200/3400 så da skulle det egentlig bare mangle. Acer Travelmate 8000-serien er forøvrig blant de aller beste Centrino-bærbare mhp. batteritid såvidt jeg vet, men så er de også priset deretter.

For øvrig tror jeg endel entusiaster synes 3 timer er relativt begredelig batteritid

Det synes jeg ikke, for det kommer helt an på bruken. Hva skal man med 5 timers batteritid når man ikke klarer å bruke mer enn 2? Jeg reiser ganske ofte, men det er sjelden jeg bruker den mer enn noen timer på batteri i strekk uten tilgang til strøm så noe mer hadde vært helt bortkastet for min del. Da er jeg mer opptatt av rå ytelse, vekt og tykkelse, og på disse punktene synes jeg Ferrarien gjør det særdeles bra. Jeg ville tro at de fleste entusiaster, som meg, er mer opptatt av best mulig ytelse fremfor batteritid når alt kommer til alt :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt helt an på bruksområde. Men jeg ser hvor du vil :)

Hvorden er forresten støynivå på Ferrari'en? Hvor ofte går vifta ved "vanlig" bruk (surfing, tekstbehandling e.l.)? Min 8000 er dønn stille når vifta ikke går, men jeg skulle gjerne sett at vifta gikk sjeldnere, dvs. aldri, når maskinen ikke belastes hardt. Vifta går på med jevne mellomrom selv ved veldig liten belastning (og nedklokket gfx. til "optimal battery", er vel 100/100 eller noe sånt). Hvordan er Ferrari her?

Lenke til kommentar
Hvorden er forresten støynivå på Ferrari'en? Hvor ofte går vifta ved "vanlig" bruk (surfing, tekstbehandling e.l.)? Min 8000 er dønn stille når vifta ikke går, men jeg skulle gjerne sett at vifta gikk sjeldnere, dvs. aldri, når maskinen ikke belastes hardt. Vifta går på med jevne mellomrom selv ved veldig liten belastning (og nedklokket gfx. til "optimal battery", er vel 100/100 eller noe sånt). Hvordan er Ferrari her?

Akkurat likt, så jeg antar at begge benytter nøyaktig samme kjøleløsning :)

Lenke til kommentar

Farrari 3t, 8006 4,5t, er faktisk en økning på 50% på batteritiden, personlig mener jeg det er en del ;)

Ser nå også ut til at folk får opptil 5,5t, så er batterikapasiteten på 8005 mellom 50-100% bedre enn ferrari.

Og jeg antar at også Snorreh, er enig i at IBM er bedre enn acer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...