Gå til innhold

La oss diskutere Beatles!

Kenny Bones

Anbefalte innlegg

gjort før. Merkelig fenomen det syke Beatle-mania greia!

Folk tok helt av og bestimte og greier.. Virkelig et fenomen!

Hvorfor var det bare kvinner som gikk helt fra konseptene? Store horder av kvinner ville ha tak i beatlesene hvor de var. Hvis de ikke hadde blitt skjermet, ville de jo blitt revet i fillebiter :roll:

Jeg vet ikke helt hvor lenge Robbie WIlliams hadde overlevd sammen med en gjeng kvinnelige fans heller. ;)

Men Beatlemania var et helt nytt fenomen da. Og det er vel få band som har like elleville fans. Michael Jackson i sine glansdager, div. boybands.

Jeg tror det var flere faktorer som spilte inn på Beatlemanian, spesielt hos jenter. Man hadde den seksuelle revolusjonen, som gjorde at jenter faktisk turde å gi uttrykk for stor glede og opphisselse over unge menn. Og så var det en mer naiv og lettpåvirkelig tid. Nå har man 10-åringer som er blaserte, har sett alt og vært alle steder, og kan se og høre sine helter hele tiden. På 60-tallet var verden mye større, og folk hadde en mye "enklere" hverdag. Og så kommer det noen som er så sinnsykt store helter - til et sted der du kan se dem. Man bare VIL være nær dem, koste hva det koste vil. Nå vet man at hvis man bare vinner VG sine nettkonkurransespørsmål, så er det en stor sannsynlighet for at man faktisk vil møte heltene ansikt til anskikt. Vinner du Idol, så kan du få feste med verdensstjerner.

Litt satt på spissen: 8-åringer blir litt mer gira over å møte sine helter, enn det 20-åringer blir. Vi er bare blitt så utrolig blaserte.

Jeg føler meg foresten skrekkelig gammel. Jeg innså at det er snart 15 år siden jeg oppdaget Beatles - da jeg var 13...

Kirikiri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...