Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst wifi kort kobler seg opp å ned! grr


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat gått til anskaffelse av wifi på 3 maskiner i huset... alt fungerer hellt fint på 2 av disse. Både med nettverk og internett delt.

 

Når jeg skulle putte inn topcom skyr@cer 154 kortet i den siste maskinen støtte jeg på problemer. på intervaller på 2 sec, kobler dette korte seg opp å ned og jeg får melding hele tiden om at nettverkskabel er koblet fra. Virker som det får kontakt med rutern fordi jeg har internett i 2 sec før den går ned, for så å komme opp igjen.

 

Jeg har prøvd alt.

skifte kortet med et annet (samme problem)

skiftet pci spor (3 ganger)

instalert driver og lastet ned oppdatert driver (samme problem)

og til slutt hr jeg formatert... (samme problem)

 

Har abit hk i maskinen med innebygget 10/100 lan. Dette er deaktiveert for å ikke støte på konflikter... det har fungert helt fint med 2 nettverkskort i maskinen tidligere....

 

ALLE råd tas i mot med takk! Jeg har gjort alt jeg kan her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermer kabinettet eller andre metallobjekter for signalretningen? Maskinen står ikke helt inntil router? Har du prøvd å koble fra CD-ROM og andre ikke-nødvendige ting, i tilfelle PSU ikke gir nok spenning til å drive kortet?

Saken er at kortet har full signal styrke og kvalitet på signalet i de to sekundene det er koblet til rutern... står noen meter unna... dette er ikke saken...

 

PSU leverer garantert nok strøm... har jo hatt 10/100 mbit kort før, i tillegg har jeg røska ut et soundblaster kort... 1 hdd på denne maskinen og lite andre ekstra hardware...

 

Dette wifi kortet er det eneste som opptar noen pci slotter...

 

Jeg har ikke prøvd å koble ut cd rom osv... ser ikke helt poenget med dette da maskinen finner kortet uten konflikter.... problemet er at "nettverkskabel er koblet fra" popper opp annethvert sekund............... utrolig frustrerende....

 

Flere tips? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...