Mozilla Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det at IP adressen forandrer seg hver gang man restarter/skrur av modemet? Hvordan finner man ut om man har flytende IP eller ikke? Hva gjør at man får flytende IP? Vet dette er n00b spørsmål, men jeg lurer litt. Er ikke helt sikker på hva det er. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Flytende? Det har jeg ikke hørt før. Dynamisk og statisk ip er de vanlig(st)e uttrykkene for slikt. Men ja, dynamisk ip vil si at ipadressen din kan variere fra gang til gang du kobler deg opp. Du sjekker det ved å skru av og på ruteren/modemet eller spør ISPen din (evt. RTFM/tjenesteavtalen). Lenke til kommentar
Mozilla Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Mange takk Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvorfor betale for det? Du kan da bare la ruteren eller en DHCP-server gi deg adresse for å så sette den samme adressa fast etterpå vel? Gjør ihvertfall det jeg.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hvis det er snakk om internet modemet hans, så blir det kanskje litt vanskelig å gjøre ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå