Ordinær Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei Jeg skal lege på et nytt lag med kjølepasta. Kan jeg bruke Salmiak til rensing av CPUen?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 neineinei.. isopropanol - aka kondensfjerner på shell Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Rødsprit da? Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Enig. Isopropanol. Etter det jeg har forstått, det beste. Du kjøper det på Jernia eller lignende. Kommer som regel i 1 liter som holder til alt av dine fremtidige maskiner, med mindre du virkelig er storforbruker. Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) isopropanol og rødsprit for idustriell bruk fungerer finfint.. ikke finn på å bruke salmiakk! Endret 9. desember 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg er en meget utolmodig mann, så hvis jeg ikke må, så vil jeg helst ikke vente 1 dag før jeg kan spille pc igjen. Funker rødsprit, neglelakk fjerner? Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 ok. da bruker jeg rødsprit Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg mener å ha hørt at rødsprit legger igjen et lite fettlag, mens med isopropanol blir det helt rent. Mulig dette bare er tull. Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 jeg har alltid brukt industriell rødsprit.. Tempen holder seg på 45 ideal 48 ved full load! Lenke til kommentar
six Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg mener å ha hørt at rødsprit legger igjen et lite fettlag, mens med isopropanol blir det helt rent. Mulig dette bare er tull. Ja det er bare tull. Rødsprit inneholder ikke fett. Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hvor lenge skal man la den tørke, før man tar på pasta? Hva bruker dere som verktøy når dere skal ta på? Lenke til kommentar
six Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hvor lenge skal man la den tørke, før man tar på pasta? Til rødspriten har fordampet. Hva bruker dere som verktøy når dere skal ta på? Visa og liknende plastkort. Edit: For å ta på pastaen, ikke rødspriten. Endret 9. desember 2004 av six Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) for å ta på rødspriten, bruker du en qtips.. Endret 9. desember 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Isopropanol er best. Rødsprit inneholder stoffer (brekningsmidler, farge) som legger igjen en hinne. Utallige ganger har vi diskutert om hva som er best av rødsprit og isopropanol. Vel, isopropanol er best (anbefalt av Arctic Silver og). Edit: Noen kjølepastaer skal ikke spres utover. AS5 f.eks. skal man bare legge på en liten dært og klemme kjøleren på og vri den litt, og da sprer det seg fint utover. Edit 2: Har akkurat fått høre at rødsprit ikke legger fra seg hinne. Men fargestoffet er der fortsatt. Foretrekker fortsatt fargeløs isopropanol. Endret 9. desember 2004 av ivellios Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Isopropanol er best som de fleste her sier, men jeg har selv brukt både rødsprit og negelakkfjerner. Utifra mine erfaringer har jeg ikke merket så mye som en grad i forskjell i forhold til isopropanol, så jeg vil tro at det er ikke merkbare forskjeller hos andre heller. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har en skjermkort kjøler liggende og det henger igjen noe termisk lim eller pasta på den (usikker, men den satt fast som bare juling) har prøvd med teknisk sprit (96%) og aceton med 0 effekt... er en ubrukelig kjøler så det var bare for å prøve, ikke akkurat noe viktig... men litt rart at aceton ikke funket ? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har en skjermkort kjøler liggende og det henger igjen noe termisk lim eller pasta på den (usikker, men den satt fast som bare juling) har prøvd med teknisk sprit (96%) og aceton med 0 effekt... er en ubrukelig kjøler så det var bare for å prøve, ikke akkurat noe viktig... men litt rart at aceton ikke funket ? Hvis det er lim så prøv å frys det før du prøver å fjerne ribba, kulde gjør slikt lim sprøtt(funka med en P133 med fastlimt kjøeribbe Har også hørt at det kan hjelpe å varme med hårføner, men søk litt rundt på forumet, har lest om slikt flere plasser. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Føler at dette emmnet er oppe flere ganger Lenke til kommentar
ossy Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 rødsprit løser opp lakk og plast, det gjør ikke iso'n. isoprop er fin å vaske vekk fett med før man skal feste klebemerker eller dobbeltsidig tape. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har alltid brukt HB for å rense CPU og kjølere. Funker bra det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå