Gå til innhold

Sony eller Panasonic

Anbefalte innlegg

Skal ha Sony denne gangen, valget står mellom:

-Sony Cyber-Shot DSC-T3, Cyber-shot DSC-P150 og Panasonic Lumix DMC-FX7.

Vil oppgradere fra ixus V2 nå. Skal bare fungere som et lommekamera som er enkelt å ta med og tar gode bilder under omtrent alle forhold. Må også takle litt "nærskudd", men ikke noe "hyper-makro-greier"...Liker designet på alle, men T3'en frister, av en eller annen grunn.....finner ikke noen skikkelige review's av det, desverre...

Noen som kan gi tips eller dele erfaringer om positive og negative sider ved desse kameraene...takk på forhånd.

Endret av Mo0nH0wL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Billedkvaliteten, funksjonaliteten og batterikapasiteten var det som gjorde at P150 ble valgt.

Er de punkta bedre på P150 enn på T3? Er jo igrunn det som er viktigt dette...

Er det mulig å lese ut av dataene til kameraene hva

som vil være forskjellen på desse tinga?

Lenke til kommentar

Kan ihvertfall garantere at billedkvaliteten er bedre på P150.

Dette er fordi optikken til T3 er så liten at den rett og slett ikke kan konkurrere med P150 sin optikk. Når det gjelder batterikapasitet, så finner man litt info om den på sony sine sider i utlandet, og der har P150 ihvertfall dobbel batterikapasitet enn T3 ifølge CIPA-standarden.

Lenke til kommentar

Ok, takker for hjelpen.

Nå er vist DSC-T33 på vei også:

http://asia.cnet.com/reviews/digitalcamera...9080440p,00.htm

Ser også på forumet til steve's digicam's at de ikke er særlig fornøyde med bildekvaliteten til T-serien...men husk at jeg har nå et Canon Ixus V2 og synes at bildekvaliteten er helt ok, så uansett hvilket jeg velger blir det nok bra:)

Men jeg har funnet ut at jeg liker ikke den lille skjermen på P150....vil ha 2.5".

Vurderer nå dette Panasonic Lumix DMC-FX7.....bildestabilisator er jo helt konge, men vil ha samme videokvalitet som Sony sine kamera.

Ligger det an til at en ny utgave av panasonicen kommer snart?

Endret av Mo0nH0wL
Lenke til kommentar

Disse panasonicene er helt nye, så vil ikke tro det kommer noen nye lanseringer nå dessverre. Kanskje neste vår, april/mai er da de fleste nye fotoprodukter kommer på markedet.

Om videofunksjon er så vanvittig viktig (husk at du trenger store mengder minne for å ta mer enn noen minutter film), så velger du P150.

Hvis ikke, så er FX7 tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...