Gå til innhold

Noen som har fått bruk for kampsport på gata?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke akkurat det jeg tenkte på da.

 

Ganske OT men: var en kamp mellom SBI og et annet lag (fotball), der en blei faktisk tråkka midt i pungen med knotter mens han lå nede. Pungen hans sprakk faktisk. Huff. Trikset hadde ikke virka på han.

 

Men on topic igjen. Føler meg liksom ikke veldig trygg med; "Ja hvis noen kommer her og lager bråk, bare setter jeg et godt plassert spark midt i ballene hans.".

 

Nope. Ikke det jeg tenkte på. Andre?

Lenke til kommentar

Hva er det du vil høre da?

 

Thai clinch og se hvor mye av ansiktet hans du klarer å knuse med kneet?

Kutte opp over øyne med albueslag?

 

Sparke i lever, sparke i mellomgulvet eller sparke på undersiden av haken.

Alt det er megaeffektivt, problemet er bare at du sannsynlivis vil få juling før du rekker å gjøre noe av det. Og i det hele tatt ikke har nok kraft til at det er effektivt.

 

Eventuelt kan du jo ta det ned på bakken og prøve å kvele han, eventuelt 'armbar' eller knekke foten. Men sannsynligheten for at du greier det uten en del års trening er svært liten.

 

Men tro meg, etter et spark mellom beina ligger du stille på gulvet i et par timer, det er IKKE godt. Hvis du sier at noen hadde tålt et velrettet spark mellom beina burde du sjekke hvor det finnes nerver i kroppen.

Lenke til kommentar
Right, så når verdens fremste selvforsvarseksperter sier det er nytteløst mot noen som har kniv så aner ikke de hva de prater om?

 

De han har bemannet har nok vært påvirket av ett eller flere narkotikum, det kan ikke sammenliknes med en edru person.

Hadde jeg løpt rett frem mot deg med en kniv i hånden hadde du fått veldig alvorlige skader uansett hva du hadde prøvd på.

 

Så du mener at en 'lett' kan hanskes med 3 personer på en gang uten å være sterk? Værsåsnill a'.

Blir du overmannet har teknikk ikke en dritt å si.

1.Jeg har ikke sagt at det er lett.

 

2. Du vet ikke noe om hvilken tilstand de var i når min far bemannet de. (det vet ikke jeg heller, så du skal ikke se bort fra at de hadde edru tilstand.

 

3. selvfølgelig er det å være sterk en fordel, men det har ikke så mye å si når det er snakk om ren fight. *erfaring*

Lenke til kommentar
Right, så når verdens fremste selvforsvarseksperter sier det er nytteløst mot noen som har kniv så aner ikke de hva de prater om?

 

De han har bemannet har nok vært påvirket av ett eller flere narkotikum, det kan ikke sammenliknes med en edru person.

Hadde jeg løpt rett frem mot deg med en kniv i hånden hadde du fått veldig alvorlige skader uansett hva du hadde prøvd på.

 

Så du mener at en 'lett' kan hanskes med 3 personer på en gang uten å være sterk? Værsåsnill a'.

Blir du overmannet har teknikk ikke en dritt å si.

Herregud da Goophy, han har sikkert sett utallige japanske slåssefilmer. Utrolig hva du lærer av det! :!:

pass munnen din du. har vært i kampsportmiljøet i over 7 år. jeg liker heller ikke japanske filmer ;) men som du sier. noen av de er noe jævler å sloss!

 

Edit: spark i skrittet må være siste utvei! for visst det ikke blir sett på som selvforsvar. har du en enorm personskade erstattning å betale

Marti. uten erfaring så bør du bruke knytteneven. sikt mot hakespissen og la slaget komme som en vinge. meget kjapt og meget hardt. jeg lover deg han vil ligge der. men pass på at du ikke slår haken ut av ledd! :whistle:

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Goophy jeg snakker ikke om å knuse trynet eller kutte over noe som helst. Bare slag i stadie 1. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Det eneste som vil være effektivt for deg er å sparke mellom beina.

Noe annet har du hverken kraft eller teknikk til for at det skal være effektivt.

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

espinos, har du prøvd å sparre med en som veier 30kg mer enn deg i ren muskelmasse?

Styrke har ufattelig mye å si.

 

Rxj0n, sparke mellom beina er det eneste som duger for utrente.

 

Og hvorfor skal det være så vanskelig å godta det jeg sier?

Makan. :no:

Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke om 'utrent' som i styrke, mer teknikk.

Teknikk har veldig mye å si.

 

Hjelper ikke om du tar 150kg i benken om du prøver å slå med bøyd håndledd feks.

 

For å treffe mellomgulvet er det jo bare å slå der, verre er det ikke.

Dog er spark mot mellomgulvet tryggere for deg selv, men det krever at du er litt myk.

Lenke til kommentar
Goophy jeg snakker ikke om å knuse trynet eller kutte over noe som helst. Bare slag i stadie 1. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Det eneste som vil være effektivt for deg er å sparke mellom beina.

Noe annet har du hverken kraft eller teknikk til for at det skal være effektivt.

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

espinos, har du prøvd å sparre med en som veier 30kg mer enn deg i ren muskelmasse?

Styrke har ufattelig mye å si.

 

Rxj0n, sparke mellom beina er det eneste som duger for utrente.

 

Og hvorfor skal det være så vanskelig å godta det jeg sier?

Makan. :no:

ok G vi gidder ikke å diskutere dette mer. vi blir ikke enige.

jeg har sparret med en slik ja, men det har fårsatt ikke så mye å si spør du meg.

jeg var engang i en finalekamp (fullkontakt) fyren var svær og jævlig. jeg ga han lårhøne etter lårhøne til han hadde problemer med å stå så var det engelt å ta K.O.. fyren var rett og slett altfor treig! det er det jeg har erfart når jeg sloss mot store folk.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke utrent, bare ikke pro elite karategubbe :/

Bare hvor jeg kan slå, måter osv

 

Hvordan kan du treffe mellomgulvet? Solar plexus?

pusteteknikk, eller få en kamerat eller noe til å slå deg der noen ganger, så bytter dere en del ganger. veldig effektivt! du må herde det rett og slett :yes:

 

good luck :thumbup:

 

LarsP: visst du mener meg så bør du faen passe deg! jeg skal komme bort å skampryle deg! :p haha. Tuller. jeg er 16 om en måned. hvorfor lurer du? skal du si noe frekt :innocent:

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvor gamle slåsskjempene på forumet er?

13-14-15?

 

espinos, bare en måte å bli enige på.

Jeg skal til trondheim om 3 uker.

De har sikkert ring der du trener, pride-regler, så slipper vi alt blodet, jeg veier 90kg atm. Hvem tror du vinner?

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...