steinih Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Har et GeForce2 Pro kort fra Asus. Vet noen om hvor høy temp. det er vanlig med på dette kortet ): på minnet og GPU? Har temp.måler på rammen på dette kortet og den kommet fort opp i ca 49-52 grader! Er det ev, noen som vet hva dette kortet tåler av temperaturer. Og er det noen som har noen OC-resultataer å vise til uten ekstra kjøling? /stein ivar;-) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Har selv dette kortet og har inntrykk av at kjølinga på det er skikkelig dårlig. Mener å huske at temperaturen lå på rundt 50 grader på mitt også (har ikke installert vga-probe, så veit ikke hvor varmt det er nå). Etter å ha kasta ut kabinett-viftene pga vannkjøling får jeg ikke klokka det høyere enn ca 215/420 uten å få feil i grafikken. Men nå ligger det tre nylagde vannblokker ved siden av meg på gulvet og testkjører for å finne lekkasjer :smile: Stillheten er vakker Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Nå ble jeg litt redd, for jeg har nappa ut vifta og satser på at det går fint... må kanskje sette jævelen inn igjen ? næ, går fint hittil Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Hmm... hvis du ikke får noe problemer med feil i grafikken eller usabilitet, så går det vel... Men jeg ville vel ihvertfall satt på en kjøleribbe uten vifte istedenfor det som sitter der fra før... Det er jo ikke stort annet enn en aluminiumsplate med en vifte oppå, så jeg kanke tenke meg at det gir mye kjøling uten vifta i gang. Jeg kjørte et Geforce256 DDR med bare en kjøleribbe (+ GOD luftgjennomstrømming i kabinettet), det gikk helt fint ihvertfall. Du kan jo måle tempen på baksiden av kortet der hvor gpu'en sitter, så får du vel en liten anelse om hvor varmt gpu'en har det... Lenke til kommentar
steinih Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 Prøvde å tweake kortet litt i går og og det gikk bra hele tiden uten noen vesentlig varmeøkning. Kjørte GPU på 220 og rammen på 240 og da kom tempen opp i ca 52 grader. I 3DMark2000 fikk jeg faktisk en økning fra ca 8700 til 9157 poeng! Ikke verst :smile: , men med det originale tweaking programmet til Asus er det ikke så mye mer å hente! Er det noen som har noen erfaring med bruk av Powerstrip el. lign. på dette kortet? /steinih Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Må si jeg er litt skuffa over overklokkingsmulighetene til kortet mitt :sad: Er akkurat ferdig med vannkjølinga på det, og jeg klarer ikke å få det høyere enn 242/440 uten å få feil i grafikken. Til å klokke bruker jeg NVMax, det virker veldig bra pluss at du slipper stresset med å finne en cracka versjon som man må med powerstrip (hvis du ikke trives med den boksen som du må vente i 5 sek før du får lukket da). Hva for noe mer tweaks er det lurt å gjøre med kortet?? Har ikke gjort noe annet enn å sette på 4x AGP i bios og litt annet der... Aner ingenting om hva man kan gjøre i NVmax/powerstrip. Noen som har lyst til å dele sine kunnskaper?? :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Med standard kjøling kan jeg kjøre mitt på 220/440 uten artifacts og 100% stabilt(da med vifta på, har ikke prøvd uten), går jeg opp til 450 på minnet blir det store artifacts og maskinen klarer ikke mer enn ~5 timer 3d mark før programmet kræsjer. Skal planslipe en Taisol CGK742(skal bare ha ribba uten vifte, men ikke så langt fra vil det være en kabinettvifte som burde kjøle ribba tålig) og se om jeg klarer å lage meg noen ramsinks(ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare det enda, vil helst ha kobber da). Må si jeg ikke er veldig imponert over kortet, men det er godkjent. Å spytte på litt ekstra for å få et GF3ti200 frister. Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hei! Fikk OC mitt Creative GeForce 2 pro kort til 263/472 :smile: Det jeg gjorde var å planslipe gpu, brukte artic silver og den gode gamle cpu vifta fra min trofaste 233Mhz :wink: Jeg er meget godt fornøyd med resultatet.. hva mener dere? :smile: Lenke til kommentar
Tykjepelk Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hei! jeg har et Geforce 2 GTS, men det er jo bare litt under PRO da.. Du lurer på hvor varmt; jeg har på standard vifte ca. 42-44 grader gpu-minne.. nå for en uke siden planslipte jeg gpu og rambrikker, kappet opp en taisol (med kopperbunn), la to store biter over rammen og resten over gpu. Vifta limte jeg fast opp resterende ribbe... (Seff har jeg artic silver på gpu-ram) Jeg prøvde da etter et par timer med 3d mark, 39 grader!!! Etterpå OC jeg gpu 250 og minne til 500mhz (498mhz)... økningen var så og si at GTS'en kom opp til ULTRA nivå.... Varmen var på 46 grader Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hei! har også ett Asus geforce2 pro. rammen hos meg går fort opp i 54grader vurderer memory cool hvor mye hjelper dette? i kabinetter er det 40grader (varmt) :sad: Lenke til kommentar
eSik Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Har et Asus GeForce2Ti. Ligger på 37 grader med core overklokket fra 250 til 310mhz på full load! Dette er dog med en Trig kjøler på GPU limt fast med artic silver og en Zalman vifte som blåser kald luft! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå