Nerlando Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei Jeg har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort, har nå byttet fra en XP2000+ CPU til en XP3200+. Problemet nå er at det ikke kommer noe bilde på skjermen når jeg starter opp. Vifter og alt surrer og går. Høres ikke ut som om Windows laster heller. Kjører med PC2700 DDR ram. Skal ikke ha noe å si det vel? Har også en PSU på 280W. Det er kanksje litt lite? Har prøvd å koble fra det meste som bruker strøm, men uten hell. Noen der ute som har noen råd? Takkk! Lenke til kommentar
Khaosgott Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 jeg hadde dette problemet på min xp3000+ cpu. Prøv å dra ut strømmen igjen, trykk på powerknappen, hører du den "tømmer" spenningen som er lagret da? Sett strømmen inn igjen, prøv å start den. Jeg måtte starte min gang på gang på gang helt til jeg fikk den "piip" lyden som sier at skjermen kom på.. Like irriterende hver gang jeg skulle restarte.. Tror nok oxo at strømforsyningen din er for liten. Jeg hadde en 300w når jeg satt inn min xp3000, men da startet ikke maskinen. Etter bytte til 400w så fikk jeg startet den som regel, men som sagt, problem med å få skjermen til å skru seg på innimellom ( særlig ved restart ) Lenke til kommentar
Nerlando Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 da prøvde jeg det, men neida like dødt. Tror jeg bare får kjøpe en kraftigere PSU. skjønner ikke at det kan være så himla stor forskjell fra den ene til den andre. men men, har jo en ny vifte også, og den er jo ganske turbo. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Watt kalkulator Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvilken hastighet har du på FSB'en? En 3200+ bruker 200MHz FSB, så det kan tenkes at 2700 ram'en din ikke henger med. Du kan i såfall prøve å sette CPU:RAM ratio til 5:4 f.eks. Eller redusere timings på ram'en (sette CAS til 3 istedet for 2.5) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå