phax Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hei, er så plaget med at nettverket på maskinen min er så utrolig treigt..! det er snakk om når jeg skal åpne nettverksvinduet. (visst jeg f.eks går på min datamaskin også klikker mine nettverkssteder..) tar avogtil opptil 5 min før vinduet åpner seg! ingen andre som har samme problemet på nettverket, og maskinen er ikke unormalt treg på andre ting så burde ikke ha noe med maskinvare og gjøre.. og når jeg først får åpnet vinduet får jeg normal hastighet ved overføring av filer o.l. er det noen som har opplevd lignende og har eventuelle tips for og få fikset det? takekr for alle svar. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hmm er det bare når du opner mine nettverksvinduet detr går treigt? eler går det treigt når du skal laste over noke til din maskin fra andre? så spørs det hvor mange som er tilkoblet til netverket går somregel treigere å laste opp 10 maskiner enn bare 3 Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 jepp, bare når jeg skal åpne vinduet det går treigt, overføring går helt flott. vi er 6 maskiner på nettverket, men på alle de andre maskinene kommer vinduet opp iløpet av sekunder, er bare min maskin som er en sinke.. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har du slått av "Automatically search for network folders and printers" ? Dette kan ta tid... *Tronaldo* EDIT: korrekt navn på option Endret 9. desember 2004 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hmm.. nei, hvor finner jeg slike innstillinger? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Start en filutforsker og gå til tools -> folder options -> view -> huk bort "automatically..." -> trykk apply -> trykk på "Apply to all folders" -> svar ja Da skal det være borte. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 herlig, det funka knall, nå spretter nettverket opp på sekunder her. takker. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 herlig, det funka knall, nå spretter nettverket opp på sekunder her. takker. Sweet! Bra at det hjalp. Forøvrig skjønner jeg ikke at denne funksjonen default står på iom at det sinker nettverket så mye.. Lame ass MS løsninger... *Tronaldo* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå