tuvmarke Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei, er noe jeg ikke får helt til å stemme når jeg brenner dvd-er, men vet ikke helt hvorfor. Hadde 2X-plater som nero tillot å brenne i 4X, og det tok nærmere 40 minutter. Kjøpte 8X-plater og brenneren godtok å brenne i 8X hastighet, men likevel tar det 30 minutter å brenne en full plate... Telleren sier at det skal ta omtrent syv minutter å brenne plata, men det tar altså en smuuuule lengre tid...why?!? Maskinvare/soft: P3 733 Mhz - 512 MB ram Promise S-ATA kontroller med to S-ATA disker NEC DVD recorder ND-2510A (Vet den begynner å bli gammel, men planlegger å gi deler av den bort som konfirmasjonsgave til våren, og bygge ny pc.) Windows XP/Nero Reloaded. PS! Har latt nero teste hvor fort den klarer å lese data, og det er langt kjappere enn hva brenneren kan brenne... Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ingen som har vært borti noe slikt? Lenke til kommentar
LSI Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har hatt samme problemet, det viste seg at brenneren fikk ikke nok strøm... (har 6HDDer + diverse dill-dall i tillegg) Hadde 350w Enermax PSU, har 750w nå, funker som bare julingen nå...! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Høres for meg ut som om DMA ikke er aktivert. Normalt for full plate på 8x med ND-2510A er litt over 10 minutter. Her er en guide - dog på Engelsk - men du klarer vel å finne fram allikevel: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101616 Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Høres for meg ut som om DMA ikke er aktivert. Normalt for full plate på 8x med ND-2510A er litt over 10 minutter. Her er en guide - dog på Engelsk - men du klarer vel å finne fram allikevel: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101616 Hehe, ser ut som du er inne på noe vesentlig ja...den stod i PIO, og var ikke til å rikke, men trikset med å avinstallere virket, ser det ut til at den kom opp i DMA nå. Pussig at den var i PIO egentlig, menmen - ripper en DVD nå, så skal jeg se hva som skjer... Takk skal du ha iallefall! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Update firmware, hvis det ikke hjelper da. Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hvor finner jeg firmvare? - Har leita, men kanskje for dårlig? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Firmware til NEC kan du finne her -> Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå