CIder Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei!. Jeg har nettopp oppgradert HK, cpu og ram. Pluss at jeg kjøpte en ny s-ata disk. Innstallerte winxp på s-ata'en. Men nå får jeg ikke bootet opp windows uten å ha cd'en i.. Kommer så langt som dette: Verifying DMI pool data .......... Boot from CD : Boot from CD : Nvidia boot agent, pxe-2.0 (build on osv) Og der stopper det. Det som er så rart er at når jeg er i windows,så står s-ata'en som C:. Mens når jeg er i formateringsverktøyet fra winxp-cd'en så står den som E:. Noen som har opplevd noe lignende og eventuellt har en løsning?. Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har du satt riktig disk som oppstartsdisk i bios?. Det kan virke som det er en annen harddisk som står som oppstartsdisk, og at maskinen da følgelig ikke finner noen disk med oppstartsfiler... Lenke til kommentar
CIder Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Jepp har satt den opp. Kom til å tenke på at C: partisjoner skal være "active" eller noe sånn?. Hvordan endrer jeg det mon tro?. Active-bootsector eller hva det het... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har hatt det samme problemet som deg, men det har ikke med sata disk å gjøre, men BIOS(faktisk) Jeg oppdaterte BIOS til siste release og nå funker alt flott Hvis du ikke har gjort det, foreslår jeg altså å oppdatere BIOS Lenke til kommentar
CIder Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Takker for svar!. Har ikke kommet noen ny bios etter hva jeg kan se. Kortet et Epox 8KDA-3J. Endret 9. desember 2004 av CIder Lenke til kommentar
CIder Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 En annen "løsning" kan jo være å bare ha en av de andre diskene som os-disk. Har blant annet en 40 gig 7200rpm i kabinettet. Vil det merkes ytelsesmessig i forhold til s-ata disken?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå