Gå til innhold

For lite ressurser til 6800LE?

pettstra

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert mitt nye Leadtek 6800LE. Har lastet ned de siste driverne (ForceWare 70.90) fra guru3D.

Får masse artifacts i 3Dmark03, samt at maskinen rebooter i game 2. Det samme skjer når jeg sprøver å spille Doom3 på laveste setting. Crimson Skies vil heller ikke gå normalt.

Jeg har en litt eldre maskin, se signatur:

Det hele drives av en 350 Watt strømforsyning

Har jeg for lite maskinkraft til å drive grafikkortet, eller bør jeg se etter andre feilkilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU'n skal nok holde, men resten av maskinen er ikke akkurat up to spec når det gjelder prosesseringskraft. Men det skal ikke være grunn for at maskinen rebooter eller viser artifacts.

Prøvd noen andre drivere, evt pass på at driverne fra det gamle kortet ditt ble ryddet godt nok bort før du installerte de nye. Pass på at kortet får god kjøling også.

Lenke til kommentar
Hmm.... Kan jo hende at ikke AGP sloten din ikke klarer å levere nok strøm da... ?

Test ut grafikk kortet på pcen til en kompis av deg! :)

nå tar 6800-serien hovedsaklig strøm fra 4-pin molex og ikke fra agp porten =)

Har du skjekket temperatur ? ( skjekk det under "temperaturinstillinger" )

Lenke til kommentar

Takk for alle tips, det hjelper desverre ikke.

Det er imidlertid godt å høre at maskinen ikke kan få disse feilene pga maskinvaren min.

Jeg har installert de "offisielle" XP driverne fra guru3D. Har også satt bios til default. Artifacts i 3Dmark03 er borte, men PC'en rebooter når game 2 starter. De andre spillene fungerer heller ikke. Temperaturen på skjermkortet er ca 50 grader, mens cpu ligger litt lavere. Har ikke overklokket hverken CPU eller skjermkort

Jeg har også satt kortet til ytelse i stedet for kvalitet.

Tror ikke jeg får testet kortet i en annen PC, så jeg lurer rett og slett på om jeg skal returnere det. Jeg vil ikke begynne å justere noe med Rivatuner. Hvis det er noen av pipelinene som ikke virker, så burde ikke kortet ikke vært i salg. Det kan ikke være opp til kunden å tweake seg frem til et fungerende kort.

Det er forøvrig noen instillinger i Bios jeg lurer på. Jeg kan sette "AGP driving control" til manuell. Da må "AGP Driving Value" stilles inn manuelt. Er det noen som vet om disse instillingene kan ha noen betydning?

Lenke til kommentar

Takk for alle tips.

Har testet litt ved hjelp av 3Dmark2001 SE, og funnet ut at PC krasjer når jeg kjører testene "Nature" og "Advanced Pixel Shaders".

Ved hjelp av Rivatuner disablet jeg Pixel Shaders på grafikkortet, og klarer nå og kjøre Doom3. Desverre så går dette ut over kvaliteten på endel av de andre spillene jeg kjører, så det er ingen god løsning.

Jeg tror grafikkkortet er OK, men at det har problemer med kompatibiliteten i forhold til hovedkortet mitt. Satser på at jeg får pengene igjen hos Databutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...