Gå til innhold

6800 GT 128MB er ikke bra!

Hoggorm1

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Asus V9999 6800GT 128MB (350/700mhz) som jeg er skikkelig skuffet over.

Det scorer 9300 i 3Dmark 03 men allikevel er den visuelle ytelsen skikkelig skuffende i forhold til mitt gamle 9800pro kort, det småhakker litt hele veien og maskinen er ikke 100% stabil lenger. Jeg ville f.eks forventet at HL2 og NFSU2 skulle kjøre knirkefritt på 1280x1024 med høy kvalitet.

Noe kan være galt, men jeg har forsøkt følgende;

-AGP aperture size 256MB

-Fastwrite off (også i software m/Rivatuner)

-ASUS drivere

-Nvidia referanse drivere

-Byttet Powersupply fra 250 til 300W

-Kjørt maskinen kun med HDD og skjermkort koblet på for å gi all strøm til kortet

AMD XP3000+

1GB 400mhz, cas2,5

Seagate HDD, 7200/2mb

KM400 chipset på MSI HK

Windows XP Home, SP2

Andre som har lignende erfaringer? Jeg har skikkelig lyst å droppe dette kortet og kjøpe et X800pro istedet. ATI yter stabilt over hele linja hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får 1000 poeng mer enn deg i 3dmark 03 ialfall. Jeg er kjempefornøyd med kortet. En oppgradering fra 250W til 300W er ikke store spranget, og hvis det i tillegg er qtec kvalitet?! Jeg må ialfall ha en minim PSU på 360 i følge diverse kalkulatorer.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt mye trøbbel med det kortet.

Får ikke engang kjørt doom3 uten at det hakker.

FPS dropper fra 60 til 10 uten spesiell grunn.

Har prøvd det meste uten hell.

Søkte litt på forumet, og det er ihvertfall 2 til

som har det samme problemet.

Ligg unna dette kortet...Har fylt ut returskjema hos psdata!

Lenke til kommentar

Score i 3Dmark er ikke det viktigste. Problemet er at et gammelt 9800pro som yter nesten 5000 mindre ser bedre ut actual gameplay.

Strømforsyningen er ikke problemet, den er svært god og jeg har testet ytelsen på den, samt å røske ut alt annet enn HDD og skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det må være noe feil med kortene som nevnes her. Det skal merkes god forskjell fra 9800 Pro her. Leser dere brukererfaringer i prisguiden kan man se noen som har "litt" andre erfaringer med kortet. Jeg hadde nok sett om jeg kunne fått byttet kortet. Det er begrenset hvor mye tid og energi man skal kunne forventes å legge i dette selv.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen din ikke er 100% stabil lenger så er jeg ikke det minste overrasket over at det hakker i spill. I ditt tilfelle så er det mest sannsynlig pga et litt dårlig powersupply, eller for mye varme i kabinettet.

PS, 6800gt med 128mb ram har faktisk ikke høyere minnebåndbredde enn radeon 9800 pro... 256mb kortene har derimot ram som er klokket 50% høyere og yter også derfor en god del bedre.

Lenke til kommentar
PS, 6800gt med 128mb ram har faktisk ikke høyere minnebåndbredde enn radeon 9800 pro... 256mb kortene har derimot ram som er klokket 50% høyere og yter også derfor en god del bedre.

Nå er det ikke bare minnebåndbredden som avgjør hastigheten heller da ;)

I praksis er det forskjell ja, men mindre forskjell enn man kanskje skulle tro mellom 128 og 256MB versjonene av 6800GT.

Lenke til kommentar

har

amd athlon 64 3400

1gb(2x512)ddr pc3200(400mhz)

asus x800pro vivo

fy f... er misfornøyd! eller... 3dmark 2005 klarer jeg 4600 poeng.. 10000 i 03.

Men på hl2 så hakker det jo med 1024x768 alt på medium(INGEN AA eller AF eller hva det heter)... OMFG! ;/ hva er galt... tenker på å flashe till x800xt, men neimen om jeg er sikker på at dette vil hjelpe... Også på Doom3 er fps'en dårlig.. :(

Har forresten uregistrert versjon av win xp... Pcen er vel 3 uker gammel nå..

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Men på hl2 så hakker det jo med 1024x768 alt på medium(INGEN AA eller AF eller hva det heter)... OMFG! ;/ hva er galt... tenker på å flashe till x800xt, men neimen om jeg er sikker på at dette vil hjelpe... Også på Doom3 er fps'en dårlig.. :(

Ja her er det noe som ikke stemmer. Det skulle glidd fint i mye høyere oppløsning enn du har. 3dmarken virker jo ok. :hmm: Kanskje du skulle sjekket om fastwrite sto på og slått den av hvis den gjør det? Sjekket med forskjellige drivere? Drivere til hovedkortet, altså chipset drivere, AGP drivere?

Jeg regner med at siden PC'en er såpass ny så har du ikke hatt andre skjermkort i den før? Altså ingen driverkonflikt?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Hmm... fastwrite? hvor sjekker jeg det? og forresten, dette er det eneste skjermkortet som har stått i. Har prøvd med forskjellige drivere(som jeg har lest på forumet her at skal være bra), men har brukt Driver Cleaner 3 til å renske opp med.. Hvor finner jeg "fastwrite"? beklager at jeg er nabb =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...