Gå til innhold

Brennhett tilbud fra Dell kun i dag!


ivarhoff

Anbefalte innlegg

Dere som tror Dell er så ræva er jo ignoranter!

De leverer ett produkt som man kan klage så mye en vil på, og som en faktisk kan stole på...

 

Om enkelte her ikke liker Dell, er det opptil den enkelte, men ikke kast dritt etter oss som eier dell-maksiner, eller Dell selv...

Det blir på nivå med fetteren min på 4 :p

 

Har snart sett meg godt lei på folk mot Dell...

 

Selv har jeg en Dell 8300 maskin, som har for dårlig lufting inni kabinettet, og masse annet skit, men om noe til formodning skulle gå i stykker, så er Dell der med ny skjerm/skjermkort/cpu/hovedkort, og ellers hva det enn måtte være...

 

Maskinen min kosta 17 000 for 1,5 år siden, men har kosta Dell bortimot 40-45 000 spenn bare pga skjermer, grafikkort o.l.

 

Jeg sier det igjen, folk som sier Dell er dritt, er bare ignoranter...

 

BTW: Okay? Om du og dama di kjøpte en Dell Dimension 2400

og ikke fikk med dere at den ikke har agp-spor, så er det leit, men alikevel din skyld...

Er jo fryktelig irriterende at pc'en går i stykker hele tida, selv om den blir skiftet ut etter noen dager. :no:

 

Hvorfor ikke betale samme prisen for et produkt som ikke går i stykker i hele tatt?

 

 

En kamerat av meg hadde også en dell-pc med dårlig lufting. Han plagdes blant annet med å spille i mer enn ca 30minutter :thumbdown:

Tok av sidedøra og rettet ei vifte mot grafikkortet. Det hjalp stort!

 

 

Edit: bærbare dell'er kjenner jeg ikke til da.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg en Dell 8300 maskin, som har for dårlig lufting inni kabinettet, og masse annet skit, men om noe til formodning skulle gå i stykker, så er Dell der med ny skjerm/skjermkort/cpu/hovedkort, og ellers hva det enn måtte være...

 

Maskinen min kosta 17 000 for 1,5 år siden, men har kosta Dell bortimot 40-45 000 spenn bare pga skjermer, grafikkort o.l.

 

Jeg sier det igjen, folk som sier Dell er dritt, er bare ignoranter...

 

BTW: Okay? Om du og dama di kjøpte en Dell Dimension 2400

og ikke fikk med dere at den ikke har agp-spor, så er det leit, men alikevel din skyld...

Du er jo bare helt på jordet og din argumentasjon er på nivå med din fetter!

 

Du sier bla. at du selv har en Dell maskin med problemer, men at du synes det er helt fett fordi dell ordner dette for deg etter noen dager - hvilken leverandør gjør ikke det?

 

Jeg foretrekker å ha en maskin som det sjelden er feil med fremfor en det ofte er feil med...

 

Du trenger et kurs i "Hvordan ha det bekvemt som system administrator ved å bestille utstyr som holder og ikke faller sammen etter 2 dager".

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

And here we go again...

 

Dell er en av verdens største PC leverandører, også i forretningsmarkedet. De har ikke noe spesielt dårlig rykte (utenfor hardware.no sitt forum). Jeg skal ikke påstå at de ikke kan ha problemer, men det kan alle leverandører.

 

Selv har jeg så langt kjøpt 7 Dell maskiner privat/til hjemmekontoret, både stasjonære, bærbare og server. Ingen av dem har hatt alvorlige problemer så lenge jeg hadde dem, (OK, en av dem røk skjermkortet på nylig), den første av dem er 10-11 år gammel og så vidt jeg vet fortsatt i bruk. Min kones maskin og min trofaste server er begge snart 7 år gamle og fungerer helt greit.

 

Men hva folk (meg selv inklusive) måtte mene om Dell er forsåvidt uinteressant, enten man har hatt problemer med dem eller ikke. Dell selger millioner av maskiner, det vil nødvendigvis være noen som er uheldige med sin uten at det indikerer at Dell ikke har god nok kvalitet. (Har en slektning som leverte inn sin Mercedes etter 5-6 reparasjoner på et halvt år. Han var ikke fornøyd, men opplagt et unntak, og det sa han selv. Han gikk ikke rundt og skjelte ut Mercedes for å ha dårlig kvalitet.)

 

Problemet er at de som er misfornøyd eller har dårlige erfaringer med en leverandør føler en naturlig trang til å si fra og advare alle andre mot leverandøren. En misfornøyd kunde høres bedre en tusen fornøyde, det er internetts paradoks. Og så får de følge av en masse folk som ikke har egne erfaringer med produktene men av ulike grunner synes dette er en verdig sak å støtte. Dell tjener penger må vite, noen finner det vanskelig å tro at de kan gjøre det uten å rundlure sine kunder.

 

Anyway: Det er meningsløst å diskutere synsing eller ubegrunnede inlegg for eller imot. Hvis noen kan vise til undersøkelser som sier at Dell har problemer med holdbarhet så kan vi godt diskutere det. Imens kan kanskje trådstarter får svar på sine spørsmål.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg skal forteller deg: Jeg ga e-mailen min til Dell i en konkurranse, og tenkte at de ikke ville spamme meg, men der tok jeg sannelig feil! Nå den siste måneden må jeg minst har mottatt 10-12 mail fra Dell der de skryter PCene sine opp i skyene, og minst de "lave" prisene deres, som øker veldig selv ved den minste oppgradering, for å ikke snakke om garantien!

Lenke til kommentar
Jeg ga e-mailen min til Dell i en konkurranse, og tenkte at de ikke ville spamme meg, men der tok jeg sannelig feil!

 

Du kunne også ha registrert deg i enhetsregisteret i Brønnøysund som enkeltmannsforetak. Pass på å kryss av i feltet "ønsker ikke reklame", og så kan du se frem til Dell brosjyre i postkassa annenhver måned. Bare fordi jeg nå er et "firma", så spiller det ingen rolle at jeg har reservert meg mot reklame i alle bauger og kanter.

 

Mildt sagt pil råttent. :thumbdown:

 

Det skal sies at også andre tar seg friheter med Brønnøysundregistreringen min, men Dell er den definitivt største aktøren som mangler alminnelig folkeskikk.

 

Jeg hadde ikke kjøpt Dell om de så sendte en naken Kylie Minogue på døra mi for å pushe faenskapet. (øh, vent litt, _da_ hadde jeg faktisk kjøpt!)

 

--

Rune

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dell lager faktisk billige og bra maskiner, snakker da hovedsaklig om stasjonære. Det som er litt kjipt er at det koster noen tusen mer for en maskin med samme specs, fra samme bedrift - hvorfor? For å ha muligheten til å oppgradere.

 

Har ikke hørt noe annet enn gode ting om Dell fra venner som faktisk eier maskiner fra dem.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne slenge meg inn i diskusjonen... :yes:

 

Jeg har kamerater som har både bygget selv og andre som har DELL. For å si det slik så er det altid noe galt med pcene til dem som har bygget selv og aldri hos dem som har kjøpt fra DELL. ;)

 

Dell lager bra maskiner, og er et bra alternativ til dem som ikke har tid, ressurser eller interesse av å fikse og holde på med dataen.

Lenke til kommentar
Dell er jo konge. Kjøp den med 1 års service og 1 års accidental damage. Etter 11 mnd hiver du den ned trappen. Etterpå ringer du til Dell og sier "ops, tror jeg må ha en ny pc"

Dette kalles forsikringssvindel. Håper du havner i fengsel.

 

God Jul

 

Simen

Lenke til kommentar
Dell er jo konge. Kjøp den med 1 års service og 1 års accidental damage. Etter 11 mnd hiver du den ned trappen.  Etterpå ringer du til Dell og sier "ops, tror jeg må ha en ny pc"

Dette kalles forsikringssvindel. Håper du havner i fengsel.

 

God Jul

 

Simen

Vel da jeg kjøpte X-Boxen min på elkjøp med 3års forsikring så fortalte selgeren at jeg kunne hive den i veggen om jeg hadde lyst. God selger eller hva?

Lenke til kommentar

Bare for å nevne noe om Dell. Har jeg tatt TOTALT feil på noe her eller er Dell HELT på tryne. Sjekk bare her.

 

Online spesialtilbud

Kun denne uken: Onlinerabatt (verdi 744,- inkl. moms)

Tilbudet gjelder til og med 22. desember 2004.

 

Ja takk - onlinerabatt

Nei takk - jeg ønsker ikke dette tilbudet (+744 kr)

Lenke til kommentar
Vel da jeg kjøpte X-Boxen min på elkjøp med 3års forsikring så fortalte selgeren at jeg kunne hive den i veggen om jeg hadde lyst. God selger eller hva?

En god selger, men en uærlig og uetisk en som gjør seg til kriminell for å tjene noen kroner ekstra.

 

Simen

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Dell Inspiron 8600. Synes ikke de prisene er noe spes bra, med tanke på at man for litt mere penger kan få en bedre maskin. Men til syvende og sist er det jo du som skal ha maskinen. Spørsmålet er nok heller HVA skal du bruke maskinen til?

 

Jeg må si meg enig med en annen her. Er greit nok å hate Dell, men å skrive det hele tiden er jo ikke annet enn latterlig. Forresten er ikke hverken IBM, Compaq eller HP noe bedre. IBM er kanskje mere robust, men nå er jo disse rettet mere mot bedrifter og pro brukere.

 

Kan man heller ikke bare se vekk fra merket og si om man synes spesifikasjonene og prisene er bra eller dårlig.

 

PS: Jeg er kjempeforøyd med min Dell maskin og har ikke opplevd noe annet enn positivt med Dell så langt. Bare slik at det er sagt så er ikke jeg en som bare sitter på gjerdet og venter dersom det er noe med ting jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Bare for å nevne noe om Dell. Har jeg tatt TOTALT feil på noe her eller er Dell HELT på tryne. Sjekk bare her.

 

Online spesialtilbud

Kun denne uken: Onlinerabatt (verdi 744,- inkl. moms)

Tilbudet gjelder til og med 22. desember 2004.

 

Ja takk - onlinerabatt

Nei takk - jeg ønsker ikke dette tilbudet (+744 kr)

Jeg tror rett og slett det det er en måte å få rabatten inn i systemet på. Husk at kronerabatt er en "varelinje" i denne sammenheng. Det ser tåpelig ut, men hva så? Og på den måten legger du ihvertfall godt merke til rabatten. :cool:

 

Men jeg merker meg at de denne gangen har brukt flervalgsknapper (checkboxes) istedet for envalgs (radiobuttons). Så du kan faktisk velge både ja og nei på en gang... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Dell er jo konge. Kjøp den med 1 års service og 1 års accidental damage. Etter 11 mnd hiver du den ned trappen.  Etterpå ringer du til Dell og sier "ops, tror jeg må ha en ny pc"

Dette kalles forsikringssvindel. Håper du havner i fengsel.

 

God Jul

 

Simen

med mindre du selv innrømmer at du hev den ned trappen eller noen så deg så kan ingen bevise dette.

 

en god del selgere hinter veldig til dette for å få deg til å kjøpe forsikring, som de får 20 kroner ekstra rett i lomma for å selge.

 

-Dont hate the player, hate the game -

Lenke til kommentar

Har veldig god erfaring med Dell både handle privat og bedrift, har aldri hatt

problem med service etc.

 

Har eid to bærbare fra Dell, en Inspiron 4100 og nå en 8600, sistnevnte et års

tid, maskinen hadde en disk feil når eg fikk den, men etter en telefon til Dell

var reperatør på døra med ny disk morgen etter.

 

Har også gjort innkjøp av Dell til admin på jobben, ingen problem der heller,

dog kan det nevnes at bedriftsupport er bedre enn privat sies det, har selv

ikkje merket noen forskjell.

 

Eneste negative med Dell er at Inspiron serien er litt plastikk, Latitude er sånn

sett mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...