Lone*Desert-Fish Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei folkens! Jeg håper fælt at noen kan hjelpe meg med følgende problemstilling: Jeg har funnet ut at det er på tide å overklokke min AMD Athlon T-Bird 1.0 GHz.. Akkurat nå kjører den på 105MHz fsb og multiplieren står på 10(den er enda låst).. Jeg har ikke så lyst å øke hastigheten på frontside-bussen mer siden jeg bare har pc100 sdram nå(og så vil jeg ikke at pci-kortene mine eller hdd'en skal ta skade). Da har jeg forstått det slik at jeg heller kan låse opp cpu'en med blyant-trikset, for så å øke multiplieren i BIOS. Men nå har det seg slik at i min BIOS under "frequency setting" (eller hva det nå var) så kan en ikke stille multiplieren. Jeg har et MSI hk: MS-6340.. Så hvordan kan jeg da få satt opp multiplieren hvis jeg benytter blyant-trikset? PS: og hvor høyt kan jeg forvente å få satt multiplieren, hva tåler cpu'en? Jeg har også god nok kjøling til å få overklokket noe.. en moddet Taisol.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Med det hovedkortet kan du ikke stille på multiplier på noen måte. Du kan mulignes forandre den ved å begynnne å tegne over forskjellige broer på cpuen, men det er tifkrevende of vanskelig. Dessuten vet jeg ikke hvordan hovedkortet ditt håndterer en cpu på gost over 1ghz.. Mitt forslag: Glem hele greia med det utstyret ditt :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå