polljen Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Holder på å sette sammen en ny AMD-64 maskin. har et spørsmål vedrørender Ram. Er det noen fordel, ytelsesmessig, å bruke en "pakke" med 2X512 dual ram, framfor å bruke 2 enkle 512 brikker? Er rammen i en dualpakke, egentlig samme rammen som jeg også kan kjøpe enkeltvis. Eller er det en "spesiell" ram som fungerer bedre sammen?? Det kan i prislistene virke som at det ofte er billigere å kjøpe 2 brikker av tilsynelatende identisk ram, enkeltvis x 2, istf. en dualpakke med 2 rambrikker. Jeg er muligens helt bak mål, men jeg er sikker på at det er noen der ute med et godt svar................. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Det har ikke noen ytelsesmessig gevinst, men meningen er at maskinen skal like rammen bedre siden de er veldig like. Men to separate skulle gå greit bare de er av samme type og merke. Men går sikkert ann å blande også om du vil det (men det ville jeg egentlig ikke satset så mye på, systemet går ikke kjappere enn den tregeste brikken) Endret 9. desember 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Som sagt Dual Channel pakkene er optimaslisert for å kunne kjøres i Dual Channel. Dette vil da si at brikkene er helt like. Jeg for min del kjører to brikker som ikke er spesialisert for Dual Channel , men de er like vel samme type. Fungerer optimalt for meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå