Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tråløst asus nettverk ustabilt?

Anbefalte innlegg

Kjøpte tråløst nettverk for en stund tilbake, har nå prøvd ut

dette oppsettet over lengere tid og opplever fortsatt at oppsettet

er veldig ustabilt.

Bruker følgende:

Asus WLan 160G USB adapter 54Mbit (kjøpt hos dere).

WL-500G Asus WLan Router (kjøpt hos dere).

ADSL modem fra telenor.

Problemene er følgende:

Ganske ofte pc'en ikke finner USB adapteren, må da ta ut og sette inn igjen USB pluggen i pc'en for at

den skal fungere som normalt. Har aldri noe tull med noen av de andre USB komponentene jeg bruker,

så synes det er litt rart at denne skal være så ustabil?

Veldig ofte at jeg ikke kommer på internett, selv om forbindelsen viser 11Mbps og excellent på signalstatus.

Får da heller ikke kommunikasjon med routeren når jeg skriver inn ip adr til den i explorer.

Må da ta strømmen på routeren for at alt skal fungere som normalt igjen...

Måtte sette ned hastigheten på routeren til 11MBPS for at den skulle gi en stabil forbindelse, når jeg ikke

hadde gjort dette så varierte hastigheten hele tiden mellom 2-25Mbps. Skulle vel være fullt mulig å kunne

ligge stabilt på 25-30Mbps når jeg har utstyr som støtter g-standaren?

Ønsker noen tips om hva jeg kan gjøre for å oppnå bedre hastighet og mer stabilt utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus har kommet med ny firmware, siden denne tråden startet. Kanskje denne kan hjelpe?

Det andre du kan se på, er justering av antennene. Dette er rundstråleantenner, noe som betyr at de sender i en sirkel, med noen graders spredning, rundt antennestangen (noe lignende >|<). Sørg derfor at antenne er optimalt justert for dette. Hvis du prøver andre kanaler, så er kanal 1, 6 og 11 hovedkanalene.

Når det gjelder USB-pluggen, sjekk at det ikke er noen stømsparingsfunksjon i maskinen din som slår denne av. Har du siste BIOS-versjon i maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...