erosseland Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Jeg han tenkt å kjøpe et digitalkamera til kjærsten til jul. Hun har noe erfaring med å ta bilder og hun skal bruke kameraet i forbindelse med sitt yrke til å ta stillbilder av forskjellige objekter (dyr/fugler m.m) + til hobbybruk (familiebilder m.m) Jeg har tenkt å spandere ca kr. 4.000,- - kr. 7.000,- på kameraet. Jeg har sett på følgende: Canon Powershot G6, Canon Powershot S60 og Panasonic LUMIX DMC-FZ3 Jeg har selv ikke peiling på digitalkamera og håper således noen av dere kan gi meg en fornuftig anbefaling. Mvh Emil R. Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg ville gått for G6 eller Panasonicen. Begge kameraene er meget gode. Istedet for at noen her på forumet ramser opp for og mot hvert av kameraene foreslår jeg at du leser igjennom noen tester av kameraene. Det er jo akkurat kommet en test av G6 her på Akam.no. Her er to linker til Canon G6 Panasonic Lumix DMC-FZ3 Dersom hun skal bruke kameraet til stillbilder innendørs, ville jeg holdt en knapp på Canon G6 siden denne har sko for montering av ekstern blitz. Dette kan ha mye å si for resultatet siden ekstern blitz gir flere muligheter til å reflektere lyset via taket ol. Lenke til kommentar
erosseland Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Tusen takk for rask og konstruktiv tilbakemelding. Mvh Emil Lenke til kommentar
Qiuzz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Kjøpte meg nettopp panasonic fz3. Må si meg strålende fornøyd med kameraet. Var innom og testet kameraet i en butikk hjemme i norge før jeg bestillte det fra USA (vanvittig gunsktig dollarkurs nå). Er en liten risk å ta, fordi du kan vinke farvell til de gunstige garantiene som er vi har i Norge. Men, alt gikk utmerket og jeg fikk herligheten inkl 256 mb minne, kortleser for pc, veske og stativ for ioverkant av 3000, da var også moms og diverse frakt kostnader med. Kjenner du noen som skal til Statene så ikke nøl, uansett hva merke du skal kjøpe. Mye å spare, og så kan de jo teste kameraet for deg slik at du vet hva du får. Kameraet er egentlig forbausende lite til å ha 12x zoom (420 på et 35mm film kamera), bildene er utrolig bra, og det er nesten like bra til innebruk. Utendøres er det suverent. eneste minus er at det er litt at objektivet er forholdsvis mye tyngre en resten av kameraet (plast) men, gir mine sterkeste anbefalinger.. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvad med tilbuddet i julekalenderen her på Akam d. 13? Fuji 5500 med 256 mb XD-kort for under 3000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå