DargarWhiteFang Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Bestillte det billigste kabinettet jeg kunne finne, et "Sweex Xenon Xb P4 Miditower Atx 300w". Skal bygge i hop en bedre maskin til dama (som bor i USA for tiden), og tenkte at jeg bare kunne switche over PSU'et til 110V. Nå når jeg har fått allting og skal sette sammen gammelt og nytt, så står det en klisterlapp over plassen der det vanligvis sitter en switch (110/230). På klisterlappen står det "230V!", men på selve spesifikasjons-lappen så står det AC~I/P 115/230V... What gives? Kan jeg eller kan jeg ikke bruke 115V på denne PSU'en? (Det står LC-B300ATX på den men når jeg googler så får jeg opp psu'er som ikke ser like ut..) Jeg har også en QTechnology "ultra quiet power supply" model no: QT-02300 RV og såvidt jeg har forstått så har denne "auto-sense" på volten slik at man ikke trenger å bytte med en bryter... Derimot så har jeg hatt stabilitetsproblem med denne Qtech'en (surprise), så jeg hvet ikke hvilken PSU jeg kan (bør) sette inn i maskina? Kan jeg bruke den LC'PSUen (alltså, har den også autosense?? eller har de tatt bort støtten for 115V????) De øvrige komponentene som skal inn er: Abit NF7 S2 Semperon 2300 Seagate 80GB ATA Matrox G400Max Plextor CDbrenner (12/10/32) RAM 512 så det er jo ikke akkuratt en monster-PC men det var allt jeg hadde råd til og uansett mye bedre enn den gamle maskina hu sliter med nå. Råd tas mot med stor takk. Jeg forstår jo att dette ikke er noe bra valg: en råtten PSU som kanskje fungerer med 115V en råtten PSU som jeg hvet fungerer med 115V men som har gjort maskiner ustabile.. Og til alle de som lurer hvorfor jeg har kjøpt en maskin her og skal sende den til USA... Fant ingen web-shoper (HP og Dell inkl.) som godtok ikke-amerikanske VISA kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå