snorreh Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Jeg har en ECS G556E med Centrino 1.8GHz prosessor... Er veldig fornøyd... Amd prosessoren bruker mer strøm og har 512kb L2 cache... Intel prosessoren har 2mb L2 cache. Nei, prosessoren som står i Fujitsu Siemens Amilo A1630 har 1MB L2 cache, integrert minnekontroller m/DDR400-støtte, 800MHz full-duplex HyperTransport-buss, AGP8X og dessuten så har den ikke særlig dårligere batteritid enn ECS G566E heller. Pentium-M har 2MB L2 cache, men bare ekstern minnekontroller m/DDR333-støtte, 400MHz half-duplex FSB og AGP4X... Btw. Ser at A1630 3700+ er i salg ute i Europa, mulig den kommer til norge snart og. Komplett har den allerede på lager: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303042&cks=PRL Endret 15. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
HPL Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Btw. Ser at A1630 3700+ er i salg ute i Europa, mulig den kommer til norge snart og. Det er nok denne prosessoren personen som startet denne posten vil komme til å få. Jobber selv i samme firma, og ser at specene som er hentet i denne posten, er de samme som på komplett.no. Våre specs blir noe bedre. Jeg har samme "problem" som han øverts. Lurer VELDIG på hvilk ejeg skal ta. Er det noen med erfaring på de to maskinen, som kan sammenligne på noe vis? Slik jeg kan lese det ut fra det som står skrevet her, er alle fornøyd med det de har, men ingen kan anbefale med bakgrunn i sammenligning. Etter mye surfing, har jeg kommet fram til dette: AMD er en kraftig, men støyete maskin med 2,4Ghz og 1mb L2 cache. ikke særlig lett, og ikke god batterikap. Pentiumen er stille, kraftig den også, og har mer intern minne i prosessoren. (2mb L2 cache). Endret 15. desember 2004 av HPL Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Etter mye surfing, har jeg kommet fram til dette: AMD er en kraftig, men støyete maskin med 2,4Ghz og 1mb L2 cache. ikke særlig lett, og ikke god batterikap. Pentiumen er stille, kraftig den også, og har mer intern minne i prosessoren. (2mb L2 cache). Forklaringen på at A1630 er 600 gram tyngre enn den andre modellen, kan vel muligens ligge i at A1630 er utstyrt med et bedre (og tyngre) batteri. Dermed takler A1630 også et noe høyere strømforbruk, uten å få kortere driftstid. Begge modellene står jo oppgitt med 3 timer. AMD-maskinen er ikke spesielt støyende. Den er jo Cool 'n' Quiet. At Pentium-M er enda stillere er en annen sak. Pentium-M 1,8 GHz tilsvarer nok rundt 2,8 "Pentium 4-GHz". Men AMD64 3700+ tilsvarer kanskje så mye som 3,5-3,7 "Pentium 4-GHz". AMD64-maskiner har jo blant annet mye raskere FSB enn hva man finner i Centrino-maskinene. PS: Jeg regner med å bli angrepet av Centrino-fanatikerne for spesielt det siste avsnittet mitt. Endret 21. desember 2004 av WladimirPutin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå