Denizz_87 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg høytalere og forsterker men har egentlig lite peiling. Jeg skal bruke d noe til dj'ing på fester men den skal helst kunne brukes på rommet også. Så det jeg lurer på er om noen har forslag til et "sett" med høytalere og forsterkere som med trøkk i som har grei lyd kvalitet til en prisklasse rundt 5000kr. (kan gå litt opp eller ned i pris). Den skal helst kunne trykk og bra lyd i et lokale på kanskje rundt 100kvadrat meter , men lyden må ikke bli alfor dårlig på det lille rommet mitt heller. det er kanskje ikke mulig å finne det jeg leter etter men bare spytt ut forslag til hva jeg kan gjøre!! Er d noe lurt å kjøpe brukt? Takk på forhånd for all hjelp og forslag!! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei.. Det kan være en utfordring å finne et anlegg som både kan fylle et lokale på 100kvm med lyd og samtidig låte bra på et lite gutterom på 10-15kvm. Bruker du for store høyttalere i et lite rom, kan du oppleve rumlebass i form av stående bølger. Jeg tror det blir vanskelig å finne et oppsett som klarer begge oppgavene tilfredstillende. Siden budsjettet ditt er såpass stramt, bør du absolutt vurdere å kjøpe brukt. Lenke til kommentar
HyperN Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Selv har jeg Cerwin Vega CLSC-10 , og de spiller høyere enn det som er anbefalt i et litt begrenset område, ca 15 kvadrat eller noe slikt(de kan spille enda høyere, men da må jeg ha ny forsterker... men er høyere enn jeg orker i mer enn 5 sek). Men tror nå ikke de holder til 100. En kamerat av meg har et anlegg til 20 000, det funka visst veldig bra på 100 kv.m., han testa det. Det er et PA anlegg da. Er visst greit nok hjemme på rommet hans og, har ikke hørt selv. Endret 9. desember 2004 av HyperN Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har bare et bra forslag til deg og det er å kontakte han her fyren: Avtorget Cerwin vega anlegg til salgs Lenke til kommentar
Denizz_87 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 100kvm var kanskje litt å ta i. Kanskje rundt 50kvm. Trenger ikke å være like perfekt lyd på rommet men det må likesom høres greit ut! Kan godt være et pa enlegg. kanskje litt mindre men må helst være godt trøkk i dem... hehe.... sikkert ikke så lett å skjønne akkurat hva jeg er ute etter men er ikke sikker selv... Lenke til kommentar
Denizz_87 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 har forresten hørt at brukt PA er det dummeste du kan kjøpe.... hva sier dere om det , dere som har litt peiling... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 har forresten hørt at brukt PA er det dummeste du kan kjøpe.... hva sier dere om det , dere som har litt peiling... PA er ikke noe lurt å kjøpe hvis du skal ha det på gutterommet etterpå. PA har sine bruksområder, som det passer ypperlig til. Vet ikke helt hvor stort rommet ditt er, men du bør være klar over at du kan få problemer hvis du setter inn for store høyttalere. Et anlegg som spiller bra i et stort lokale på f.eks 50kvm kan skape rumebass i form av stående bølger i på et lite gutterom. Lenke til kommentar
Denizz_87 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Ok. Men da trenger jeg tips til et anlegg jeg kan ha på rommet! Ganske lite rom.... Men anlegget må da være så kraftig som mulig uten at det blir for dårlig lyd på rommet. Men skal kunne brukes til noen fester med lokale som er litt større enn mitt rom ihvertfall..... Skjønner? Det skal altså være et anlegg til ca 5000kr som skal kunne spille helt greit på et lite rom men som gjerne kan gi mer trøkk som jeg kan bruke på større lokal. Så kraftig som mulig til 5000kr uten at det blir for dårlig lyd på et lite rom. Kom med forslag! Takk til alle som gidder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå