olekristian Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Trenger hjelp! Pent sagt.. noen som kan noe.. har spurt over alt, men ingen "gidder" å hjelpe.. Altså, jeg SKAL ha turbo, hva må gjøres, hvor mye effekt er det mulig å få ut billig og holdbart, og hvor mye effekt kan man få ut for, tja, 40 000+,-?? Håper noen kan hjelpe litt med detta her.. Som sagt, Bilen er 1995 Golf 3 2 liter 16ventiler 4 sylindre 150hk Ole kristian stensrud Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 vel, er jo ikke bare bare med turbo da, må ha kjøling til turbo'n... osv osv.. kommer nok langt for 40 000... men ikke så utrolig langt... kjøp kvasse kammer, nytt eksos (supersprint fra blokk og ut) ... og vips.. så er du oppe i rundt 20 000 alt ... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei, og velkommen til forumet. Har du sjekket at du får godkjent golfen med turbo? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 tror ikke han skal få noe problem med å få godkjent den, så lenge bremsene er oppgraddert i like stor grad som motoren Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Spørs om du får godkjent det siden golf3 aldri kom med turbo\kompressor, men kan jo hende, kanskje du må få det tuv-godkjent. Vil tippe du får 200-210hk hvis du kjører med 0,4 bar ladetrykk. Mest sannsynlig så må du senke kompresjonen i motoren din, ligger vel på ca 10:1, du får taki kobberpakningener som er tykkere enn orginalt, sånn at du får en kompresjon mellom 8-9:1. da kan du kjøre med litt mer trykk også. Endret 9. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Synes du skal begynne med å snakke med Biltilsynet. 2.0 16V motoren er solid så med et skikkelig sprut og en motorbygger som kan tingene sine blir det raskt bra med muskler av dette - selv om en 1.8 16V vel hadde vært et bedre utgangspunkt hvis du skal bugge selv; da kan du bruke deler fra en Audi 2.2 20V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå