EssspeN Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Jeg har en uke gammel hardisc jeg ikke får formatert på pcen min. OK, den står som master på bus 1 på en disk controller alene. OK, den kommer fint opp i XP i driveletter L: Trykker jeg på den får jeg melding om at discen må formateres, OK, jeg gjør det, når den kommer helt på slutten 99% får jeg feilmelding om at den ikke kan formateres. Nå har jeg testa partition magic også, sletter alt, alokerer ny space, formaterer, så sier den UNKNOWN ERROR WHILE FORMATTING eller noe, helt på slutten. Så prøvde jeg en slik super erase i partition magic som stod over natta, den gikk igjennom OK, men når jeg skal formatere går det til helvete. Har formatert discen en gang før denne uka og da funka den (annet filsystem som ikke brukes på PC) men skal nå bruke den på PC. Noen som har noen forslag?? har også prøvd å bytte om strøm greia i kabinettet også. Discen går forøvrig på en slik 40 ide kabel men det skal vel ikke ha noe å si? Det er en MAXTOR 120g vi snakker om kjøpt på mpx for ca 1 uke siden. Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det i windows eller partition magic du prøver å formatere disken? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 last ned diagnostic utility for din disk og kjør en sjekk. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Er det i windows eller partition magic du prøver å formatere disken? testa begge.. Skal teste å klone en annen disc som er identisk på denne. Kanskje den funker da. Skal gjøre en slik test her når jeg kommer hjem. Takk for tips. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det høres ut som en defekt disk. Har du prøvd å starte opp partitionmagic i DOS? Altså boote fra cd'en, eller lage bootdisker og boote fra dem? Se hvordan det går. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Det høres ut som en defekt disk.Har du prøvd å starte opp partitionmagic i DOS? Altså boote fra cd'en, eller lage bootdisker og boote fra dem? Se hvordan det går. Jepp, skal teste dos også.. Tror det er windows som fucker med meg jeg. Det som er rart, er at i explorer der det står Hard Disc er det et rart tegn over s en. Akkurat som en bugs. Takk for tips gutter, skal teste litt mer når jeg kommer hjem igjen. Kan jeg sende inn igjen hardiscen til mpx siden den bare er noen dager gammel (5 dager eller no) eller bør jeg kaste den og kjøpe ny? Er kanskje ikke verdt å sende den inn igjen med tanke på porto osv osv Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvis du har hatt et "ikke-pc" filsystem på disken, har du også hatt en "ikke-pc" partisjonstabell. Fjern alle partisjoner - lag nye partisjoner - formater Lenke til kommentar
JasonX Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Prøver du å formatere den med FAT-32 I windows XP/2000? Dette fungerer heller dårlig siden microsoft har funnet ut at de ikke vil at du lager store FAT disker lengre. Er bare en løsning her og det er å formatere den i et annet opperativsystem. Siden den er under 127 gig så kan det gjøres i windows 98. Oppstarts diskett funket fint for meg. Lenke til kommentar
Bever'n Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Skjedde noe lignende med meg. tok bare hurtigformatering jeg og det funka... disken er en 200 GB Maxtor.. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er kanskje ikke verdt å sende den inn igjen med tanke på porto osv osv Er disken defekt skal du ha tilbake utlegg for porto for å sende den tilbake ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå