DarkTiger Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg fikk meg nytt hovedkort og CPU i går og satte dette inn i min Xaser 5 som har orginal viftestyringen (hardcano) med de 5 viftene det var i kabinettet. Koblet dette opp som det skal være ifølge bruksanvisningen (dobbelt sjekka), og alt så ut som det skulle. Eneste nye var boxed CPU-vifta (AMD FX-53). Da jeg startet pc'en var det 2 vifter som ikke gikk og det røk litt fra viftekontrolleren (luktet svidd også). Jeg antar at det var CPU vifta som krevde litt for mye og svidde av kretsen der hvor de to andre viftene er koblet. Har sendt mail til komplett, men lurte på om det er noen her som kan foreslå en annen feil? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Tviler vel på at CPU-vifta krever for mye for den. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 En viftekontroller tar ikke bare fyr. Det kan feks være ledninger som har kommet i klem med døra og korsluttet, viftekontrolleren i seg selv er så enkel (elektrisk sett) at det er lite som kan gå galt. Det koker stort sett ned til brukeren selv, uten at vi skal gå nærmere inn på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå