Gå til innhold

problem med printserver (win2000)

JKJK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøve å laste ned den siste driveren for win2k, slette skriveren, fjerne skriverdriveren fra serveren og sette opp skriverkøen på nytt. Merk at win2k har samme "remove printer driver"-knapp i server properties som XP og win2003, men den fungerer ikke som den skal. Følg anvisningene i KB-artikkelen.

Ellers? Serveren er selvfølgelig frisk? Ingen feilmeldinger i system-loggen når den booter og har nettopp fått en forfriskende chkdsk? :)

Lenke til kommentar

serveren "server" flere skrivere. (burde jeg kanksje ha nevnt). Har prøvd å reinstallere skriverdrivere osv uten endring. Tror nok ikke det er det som er problemet. Bortsett fra mangel på ram (som skal bestilles) er serveren frisk.

Lenke til kommentar

når problemet oppstår gjelder det noen ganger samtlige skrivere, noen ganger forskjellige skrivere. Det er mange forskjellige skrivere, ikke bare inkjet. Tror ikke det er et driverproblem. Men det er spesielt 2 skrivere som utmerker seg og det er de 2 inkjetene, men det skjer som sagt også på andre skrivere.

Skal prøve det driver "trikset" neste gang problemet oppstår! Hvis noen har andre tips er jeg veldig mottagelig for det!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...