deo123 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har et MSI i875 basert hk - på 875 chipsettet bruker jeg begge IDE kanaler (4xP-ATA disker) det sitter også en Promise som støtter 2xP-ATA -- jeg kopler til disken, og den vises i Promise sin bios (etter POST) men ingenting kommer i windows -- noen tips folkens? Det står jack-shit om det i manualen, MSI har ikke svart meg i det hele tatt på to dager, så jeg er ganske lost :-( Jeg bruker INGEN S-ATA disker, og har ikke noe RAID oppsett i det hele tatt. I Promise sin bootmelding står det: xxx navn på disk BUS MASTER ENABLED Så booter systemet, dette skjer da ETTER den "vanlige" biosen har blitt loadet -- i den vanlige AMI-BIOSEN vises IKKE den 5. disken. Alle tips er særdeles velkomne :-) :-) Lenke til kommentar
skille Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Finne du den under diskbehandlign? (Høyreklikk på Min Datamaskin > velg Behandle > Lagringsplass > Diskbehandling) Se der om den står der. Der kan du formatere og få disken til å vises i utforsker.. -Trond Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Nei, jeg finner den ikke under diskbehandlingen i XP :-( Om jeg setter den på den "vanlige" Kanal 1 eller 2 på i875 finner jeg den i XP, så disken er OK. Ingen av de andre diskene mine funker på Primise 20378 kontrolleren heller. Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) dårlige P-ata kabler? og sikker på at strømmen er satt i? Endret 9. desember 2004 av ^2mMy^ Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jeg regner selvfølgelig med at du har inst driveren til kontrolleren i windows?? Endret 9. desember 2004 av Sir_Arcus Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg regner selvfølgelig med at du har inst driveren til kontrolleren i windows?? Ja, det må du huske! Den fulgte med på CD eller diskett til hovedkortet ditt. (Teit å bare "være enig" og poste det slik kanskje, men det bygger iallfall troverdighet til den første som sa det) Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei, I BIOS må du 'enable' onboard RAID-kontroller og sette den til å kjøre i P-ATA mode - da sku det funke. Sjekk jumperen på 5. disken - om den står til 'single' eller 'master' (uten slave tilstede). Mvh Kimmer Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Takk for alle svar :-) Det funker fremdeles ikke, drivere er intstallert, bios er satt opp riktig, har prøvd flere disker / kabler Noe må rett og slett være defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå