Gå til innhold

Reklamering i forumet.

Anbefalte innlegg

Exempel

Siterer "Retningslinjer §4"

Det er forbudt å reklamere eller informere om ulovlige nettsider på forumet.

Har sett flere off-topic inlegg som leder til reklame.

En annen ting er at enkelte reklamere i signaturen sin(husker ikke hvem det var), noe som kanskje oxo strider imot rettningslinjene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, hvis noen henviser til en vare, gir man som regel addressen til et nettsted du kjenner til og som regel har positive erfaringer med.

denne reklamen kan være både god og dårlig har jeg lagt merke til.

Også ukenstilbud noen steder er greit å få på forum av og til, litt snakking om ting & tang har aldri skadet noen (med mindre du er mafia'n sikkert :wink: )

Men direkte reklame, også i sig, er skikkelig dritt.

Vil de har reklame på hw.no, la dem betale.

Da hjelper det hw.no, oss brukere, og i det store hele blir det meste litt hyggeligere. Da hadde vi også sluppet denne posten :wink:

Lenke til kommentar

Ikke akkurat så ulovlig, men det er flere brukere som stadig vekk viser til slapps.com. Dette skjer såpass ofte at for min del går det definitivt under definisjonen reklame, også på grunn av ordlyden i disse innleggene. Hvordan skal dette tolkes i forhold til forum reglene?

Lenke til kommentar

dårlig at folk bryter reglene med å reklamere, spesielt hvis de bruker bilder. Hadde blitt sur hvis jeg satt på modem og måtte bruke penger på å loade win-xp.no reklamen som ikke skal være der...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 20:26, mad_arab skrev:

Ikke akkurat så ulovlig, men det er flere brukere som stadig vekk viser til slapps.com. Dette skjer såpass ofte at for min del går det definitivt under definisjonen reklame, også på grunn av ordlyden i disse innleggene. Hvordan skal dette tolkes i forhold til forum reglene?

Hø? Denne tråden ble jeg tipset om, la ikke merke til den selv. Men det er et interessant spørsmål, jeg er spent på svaret.

Lenke til kommentar

Den 2002-06-04 10:30, byggeren skrev:

Quote:

Hø? Denne tråden ble jeg tipset om, la ikke merke til den selv. Men det er et interessant spørsmål, jeg er spent på svaret.

Vi har alltid sagt at å reklamere for andre nettsteder ikke er tillatt i forumet. Det gjelder spesielt sider som har kommersielle hensyn. Videre er bruken av animerte gif i signaturer en uting synes jeg. Dog er det vel ikke noen enighet (enda) om at gif ikke skal være lov i signaturer.

Når det gjelder "Slapps" så vil jeg anta at det ikke er en vanlig kommersiell side. Dog er det forbud mot alle former for reklame i forumet og en liten banner for "Slapps" må vel på lik linje med mye annet være å anses som reklame.

Derfor er det fint om du kan ta den vekk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 11:26, pgressum skrev:

Quote:

Den 2002-06-04 11:10, byggeren skrev:

Er signaturen akseptabel slik?

Sikkert helt ok. Det er jo ikke en kommersiell side vi snakker om så litt fleksible bør en vel kunne være...

Med slike sider hvor privatpersoner tester hardware så slipper man ofte nye posts her i forumet. Man kan også bare henvise til en side hvor det står en "review" av det.

Jeg mener iallefall at når en som Byggern som er så aktiv og alltid like hjelpsom ikke får lov til å linke til sin lille hardware side. Da er det gått litt for langt.

Da kan dere heller bry dere om de som etter gjentatte advarsler/bemerkninger fortsatt har store bilder i signaturen sin. Det er værre fra mitt ståsted.

Svaret mitt gled kanskje litt ut, men jeg håper dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 20:23, B|Real skrev:

Quote:

Da hadde vi også sluppet denne posten :wink:

Hæ?

Ke du meine med det?

Ikke annet enn hvis rettlingslinjene hadde vært fulgt hadde denne posten vært unødvendig.

Og det jo ønskelig?

Lenke til kommentar

Quote:

JoKr skrev (2002-06-04 11:40):

Ikke annet enn hvis rettlingslinjene hadde vært fulgt hadde denne posten vært unødvendig.

Og det jo ønskelig?

Ah...ok...vel, reglene blir da fulgt, men man trenger kanskje flere for å "holde ro og orden"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...