Papillon Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For å få det på det rene; jeg er fullstendig nybegynner når det gjelder HTML, så det hadde vært topp om dere formulerte eventuelle svar lettfattelig. http://home.broadpark.no/~amid/asgeir/asgeir2.htm Linken over viser layouten til siden (min første selvskrevene), og så kommer det sikker nokså teite/simple spørsmålet: Jeg vil ha en scrollbar tekstboks til å vise alt innhold på siden. Den skal starte der det står "Tekst her!", og fortsette et stykke ned på siden. Tekstboksen må altså være fast, men scrollbar der teksten blir for lang (ja, vet dette er elendig formulert). Må også være mulighet for bakgrunn og andre elementer enn tekst. En ting til: Hvordan kan jeg lage menyen, og det rundt fast, slik at det er bare innholdet i boksen som byttes ut når man navigerer seg rundt på siden? Dette må jo være svært praktisk hvis man skulle finne på å forandre noe på siden...? Slipper å endre hvert bidige html-dokument. Noen som kan hjelpe meg med dette, og ellers gi noen tips om eventuelle forandringer på layout/kildekode? Svar mottas med tusen takk x 2. PS: Siden er laget med tabeller. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 SKal du gjøre det slik du er på vei nå bryter du med to "uskrevne" regler. Ikke bruk tabeller til layout Ikke bruk frames Noen andre for fortelle om css og alt. *trøtt* Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Noen gode lenker å lære seg dette på (Validert HTML og CSS): HtmlDog W3Schools CSSZenGarden alistapart De jeg kom på i farta Sjekk også stickies i toppen av forumet her. Endret 9. desember 2004 av prøvekanin Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg vil ha en scrollbar tekstboks til å vise alt innhold på siden. Den skal starte der det står "Tekst her!", og fortsette et stykke ned på siden. Tekstboksen må altså være fast, men scrollbar der teksten blir for lang (ja, vet dette er elendig formulert). Må også være mulighet for bakgrunn og andre elementer enn tekst. Bruk <div style="height: 300px; autoflow: auto;"> eller <IFRAME>-elementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå