Gå til innhold

For lite strøm? 9800 pro

Anbefalte innlegg

har et

asus p4s800

celeron 2,6

256pc2700

9800pro

3harddisker

300watt psu

i benchmarks, blir skjermen plutselig svart, og/eller rebooter, noen ganger kommer

ikke skjermen på når jeg booter.

etter mye søking både på hw og på utenlandske forum har jeg en mistanke om at

psuen er for liten, stemmer det?

har en 250watt psu her også, hvis jeg kjørte den på kortet alene

og 300wattern på resten, kan det bli en løsning?

må orne litt for å få det til å tenke å høre hva dere mente

edit: litt mer om 300wattern 12v 15a 5v 30a +3,3v 20a

er av typen q-tec

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Selv om jeg ikke er en av de som slenger meg på hylekoret mot Q-Tec så vil jeg nok tro at du bør prøve en annen PSU ja...

Symptomene *kan* tyde på PSU som svikter ved full/høy belastning (sviktende spenning til CPU, GPU). Q-Tec er billig.. og takler nok ikke høy belastning/opp mot max over lengre tidsrom (som f.eks. gjentatte benchmarks og spill).

Når det er sagt har jeg hatt en billig 300w Q-Tec i ett godt klokket socket-A system (XP Barton 2500+ @ 3200+ samt 9700Pro@9800Pro). Det har fungert bra under alle benchmarks jeg har "kastet" på det.

Likevel har jeg her byttet ut Q-Tec med en annen ikke fullt så billig 350Watter.. da jeg har hatt tilsvarende symptomer som dine når datter spiller Sims2.

Litt rart egentlig, men Sims2 er mer resurrskrevende enn jeg trodde.. kanskje ikke uten grunn at enkelte sites som tester hw/skjermkort tar med Sims2 som en deltest. Jeg har ihvertfall sett at Sims2 drar det som er av minne og holder CPU og GPU opp mot 100% hele tiden når en hekta jentunge holder på.. :)

Er ikke sikker på om det var Q-tec som var/er skyldneren her, men jeg har ihvertfall ikke fått høre "Pappa!! PC'n krasja igjen" etter PSU-byttet.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

hmmm...ja har en psu til da, tenkte å dra å kjøpe en strømledning til, så evt kjøre

3dkortet på 250wattern og resten på qtecen,

vil det være en god løsning? vil vel avbelaste qtecen siden 9800 er grådig som trollet i askeladden

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...