Gå til innhold

Athlon 64 S939, Winchester?

fredriku

Anbefalte innlegg

Skal nå selge mitt LGA775 hovedkort + cpu og kjøler, og ser da selvsagt på A64, igjen :p

Men det jeg lurer på, er hvor stor sannsynligheten er for at jeg får en Winchester som kan klokkes til 2.3-2.4?

Orker ikke vente på SLI, tar jeg heller på nyåret og kliner til med et PCIe kort av typen jeg har...

Men om noen kunne svare på spm og gjene komme med råd om hvilket hovedkort jeg bør parre det med, hadde det vært kjempe :thumbup:

På forhånd takk,

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det får stå for din regning, C-S. Jeg har klart 2.4GHz med under 10% av de maskinene jeg har bygd. 2.3GHz med 30% og 2.2 med så godt som alle andre. Alt sammen var 3200+ eller 3000+ CPUer.

-KJ

EDIT: Skal bygge to nye i helga, en 3000+ og en 3200+ så da får jeg to til å basere meg på. Kommer sikkert tilbake med tall. Kan også hende at jeg rekker å teste min egen litt. Den kjører på 2.3GHz nå, men har ikke prøvd å presse den høyere.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Det får stå for din regning, C-S. Jeg har klart 2.4GHz med under 10% av de maskinene jeg har bygd. 2.3GHz med 30% og 2.2 med så godt som alle andre. Alt sammen var 3200+ eller 3000+ CPUer.

-KJ

EDIT: Skal bygge to nye i helga, en 3000+ og en 3200+ så da får jeg to til å basere meg på. Kommer sikkert tilbake med tall. Kan også hende at jeg rekker å teste min egen litt. Den kjører på 2.3GHz nå, men har ikke prøvd å presse den høyere.

-KJ

Kjempeflott!

Er det da komplett du bestiller fra?

For hadde vært kult om du får Winchester, for da prøver jeg det og ;)

Og jeg har skikkelig minne, heldigvis.. :p

Lenke til kommentar
har sett 3000 cpu på 2.6ghz

Det er jo betryggende selvsagt! ;)

Må bare selge delene mine nå da! :D

Det stemmer at det var flere som klokket de Winchesterne som ble "lekket" på markedet for noen måneder siden til 2.6GHz, men i ettertid har dette vist seg vanskelig å kopiere. Kan jo tenkes at AMD har sluppet litt "lokkemat" for å få opp forventningene til 90nm? :D

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
har sett 3000 cpu på 2.6ghz

Det er jo betryggende selvsagt! ;)

Må bare selge delene mine nå da! :D

Det stemmer at det var flere som klokket de Winchesterne som ble "lekket" på markedet for noen måneder siden til 2.6GHz, men i ettertid har dette vist seg vanskelig å kopiere. Kan jo tenkes at AMD har sluppet litt "lokkemat" for å få opp forventningene til 90nm? :D

Hehe.

Skal ha min til 2.4 i alle fall. Da er jeg greit fornøyd, og kan spille alt ;)

Men spør jo også etter hovedkort her, andre, like dyre alternativer til MSi som klokker like bra..? Og som er stabile...! Det er alpha og omega for meg med å ha et stabilt system..!

Lenke til kommentar
Tok ut 3500+ idag, som var god for 2.6GHz. Ligger på pulten min å hviler nå  Synes det var for mange som klarte rett rundt 2.5 -> 2.6 GHz, at det var ikke noe gøy lengre. Satt i en flunka ny 3000+ istedet. Å ja, denne var SLEMMM!!!!

Her ett bilde av den på max jeg kommer inn i Windows på. Er dønn stabil 100MHz under, altså @ 311x9=2800MHz 

les mer HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...