Gå til innhold

Oppsett av NY pc:)

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! God jul :!:

Min kjære bror har 2 bærebare pc'r samt en stasjonær! Den stasjonære har han hatt i flere år, men den fungerer ganske bra enda! Han kjører et AMD system, med en eller annen XP cpu (husker ikke hvilken), hovedkortet er såpass gammelt at den bare støtter SDRAM.

Her forleden bestilte han seg noen nye deler til pc'n:

Minne

DVD brenner

HD

Som dere sikkert ser er DVD brenneren SATA, og han har jo selvfølgelig ikke sata kontroller på hk't sitt heller..

Så det jeg vil frem til her er selvfølgelig, nye pc deler!

Han trenger:

Kabinett (ca 900)

Hovedkort (???)

CPU(???)

CPU-vifte (???)

Skjermkort (???)

Grunnen til at jeg setter ??? Der prisen skal stå er pga jeg ikke vet hvilket system han burde gå for.. Et AMD basert? Eller Intel?

Uansett så har han noen krav:

Det skal helst ikke bråke for mye, men siden pc'n skal stå på stua så er vel det igrunn ikke første prioritert!

Den skal holde ei stundt, sånn han ikke må kjøpe nye deler igjenn neste år for og få en pc som skal fungere ok.

Han kommer sikkert bare til og bruke pc'n til surfing,musikk spilling osv..

Men han ville likvel ha en pc med kraft i! Så jeg lruer på om noen av dere kunne ha hvert så snille og komme med noen forslag?

AMD eller Intel/Pentium basert, samme greia! Så lenge de tingene han allerede har bestilt passer så har jeg ikke så mye og si ;)

Kom gjærne med billige løsninger, men også med dyrere og kraftigere løsningen ;)

Altså: Kabinett, HK, CPU med vifte og skjermkort! Noe mer? Han har jo minne, HD, dvd-brenner fra før..

Pris har ikke så mye og si! Det skal ikke være det billigeste og gamleste, men heller ikke det ALLER nyeste som er overpriset pga det er nytt.. :) Kom med forslag i forskjellige prisklasser...

Men en rundt 1200 for hk, 1400 for cpu og en 3000 for skjermkort har jeg regnet med..

Håper på seriøse innlegg :)

Mvh Vegard Aa :thumbup:

Endret av HellFire-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg så er det et oppsett som gir mye ytelse/pris.

Asus kortet er ikke et "fullblods" 6800GT kort, men det yter enormt bra uansett, og koster bare litt mer enn et 6800NU - med "bare 12 pipes".

Som tag1 påpekte, det med 24 og 20 pin fra PSU er jo litt plagsomt. Har ikke tenkt noe særlig over det før nå egentlig...Kunne jo eventuelt kjøpt et Antec kabinett med en 350W?! Vet ikke om du allerede har bestilt? Går jo an å skrive en mail til webshoppen også om det med 24/20 pin problemet.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...