HellFire- Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Heisann folkens! God jul :!: Min kjære bror har 2 bærebare pc'r samt en stasjonær! Den stasjonære har han hatt i flere år, men den fungerer ganske bra enda! Han kjører et AMD system, med en eller annen XP cpu (husker ikke hvilken), hovedkortet er såpass gammelt at den bare støtter SDRAM. Her forleden bestilte han seg noen nye deler til pc'n: Minne DVD brenner HD Som dere sikkert ser er DVD brenneren SATA, og han har jo selvfølgelig ikke sata kontroller på hk't sitt heller.. Så det jeg vil frem til her er selvfølgelig, nye pc deler! Han trenger: Kabinett (ca 900) Hovedkort (???) CPU(???) CPU-vifte (???) Skjermkort (???) Grunnen til at jeg setter ??? Der prisen skal stå er pga jeg ikke vet hvilket system han burde gå for.. Et AMD basert? Eller Intel? Uansett så har han noen krav: Det skal helst ikke bråke for mye, men siden pc'n skal stå på stua så er vel det igrunn ikke første prioritert! Den skal holde ei stundt, sånn han ikke må kjøpe nye deler igjenn neste år for og få en pc som skal fungere ok. Han kommer sikkert bare til og bruke pc'n til surfing,musikk spilling osv.. Men han ville likvel ha en pc med kraft i! Så jeg lruer på om noen av dere kunne ha hvert så snille og komme med noen forslag? AMD eller Intel/Pentium basert, samme greia! Så lenge de tingene han allerede har bestilt passer så har jeg ikke så mye og si Kom gjærne med billige løsninger, men også med dyrere og kraftigere løsningen Altså: Kabinett, HK, CPU med vifte og skjermkort! Noe mer? Han har jo minne, HD, dvd-brenner fra før.. Pris har ikke så mye og si! Det skal ikke være det billigeste og gamleste, men heller ikke det ALLER nyeste som er overpriset pga det er nytt.. Kom med forslag i forskjellige prisklasser... Men en rundt 1200 for hk, 1400 for cpu og en 3000 for skjermkort har jeg regnet med.. Håper på seriøse innlegg Mvh Vegard Aa Endret 8. desember 2004 av HellFire- Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Er mest sannsynelig for at jeg går for et AMD basert system.. 64 bits.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hva med en A64 3000+ med MSI K8N NEO2 PLAT CLub3d 6800GT, eventuelt Asus 6800GT 128mb....??!! Og et Aopen 6000B duger jo godt... Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Sånn blir da oppsette med det han har kjøpt.. samt noen kabler.. PC OPPSETT. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Betyr det at du ikke trenger mer hjelp? Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 H600B har 24pins ATX power kontakt. K8N Neo2 har 20 pins power kontakt Trenger en overgang Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Sånn blir da oppsette med det han har kjøpt.. samt noen kabler.. PC OPPSETT. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 kanskje bytte rammen til et 1024mb dual par ? sånn at du veit at dei fungerer bra ilag.. men eg er ikkje sikker på om det har noke særlig å sei, men skader jo ikkje når prisen blir den samme ca! Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 H600B har 24pins ATX power kontakt.K8N Neo2 har 20 pins power kontakt Trenger en overgang Hvor får jeg så kjøpt denne? Bra du sier fra.. hadde jeg ikke funnet ut før det var litt forsent.. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Betyr det at du ikke trenger mer hjelp? Vel, hva med en godkjennelse? Jeg har igrunn ikke så god peiling på AMD 64.. Heller ikke på skjermkortet jeg har valgt (takk fflex) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Spør du meg så er det et oppsett som gir mye ytelse/pris. Asus kortet er ikke et "fullblods" 6800GT kort, men det yter enormt bra uansett, og koster bare litt mer enn et 6800NU - med "bare 12 pipes". Som tag1 påpekte, det med 24 og 20 pin fra PSU er jo litt plagsomt. Har ikke tenkt noe særlig over det før nå egentlig...Kunne jo eventuelt kjøpt et Antec kabinett med en 350W?! Vet ikke om du allerede har bestilt? Går jo an å skrive en mail til webshoppen også om det med 24/20 pin problemet. Endret 10. desember 2004 av fflex Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kablen får du blandt annet her. http://www.psdata.no/ps.asp?it=108621&mlevel=010600 Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Har ikke bestilt enda, venter til i morra.. Han får oppgjøre sitt på mandag.. Så da har han "litt" cash.. Tusen takk for all hjelpen karer Trengte det virkelig! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Det pleier å følge med 24->20 pins konverter med strømforsyninga, bare dobbeltsjekk med butikken. Endret 11. desember 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå